UOPĆE NISTE TAKO POPULARNI: /

Što mislite, koliko prijatelja imate? Odmah to podijelite s 2

Image
Foto: Giphy.com

Izgleda da nismo baš toliko omiljeni koliko volimo misliti... Rezultati istraživanja provedenog na slavnom MIT-u pokazuju da broj prijatelja koje smatramo da imamo slobodno možemo – prepoloviti.

17.8.2016.
12:23
Giphy.com
VOYO logo

Svega 50 posto prijateljstava koje ostvarimo u životu su uzajamna. Drugim riječima, tek svaka druga osoba koju smatramo prijateljem nas stvarno voli, prenosi Science Alert.

Studenti koji su sudjelovali u eksperimentu zamoljeni su da kolege iz skupine ocijene od 0 do 5.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
IMATE SREĆE I TREBATE TO ZNATI: /

Slušajte savjete najboljih prijatelja

Image
IMATE SREĆE I TREBATE TO ZNATI: /

Slušajte savjete najboljih prijatelja

Pri tome je 0 značila "ne poznajem ovu osobu", 1 "prepoznajem ovu osobu, ali nikada nisam razgovarao s njom", 2 je označavalo "poznanika", dok su ocjene od 3 označavale prijateljski odnos.

Tako je 3 značilo "prijatelj", 4 "bliski prijatelj", a 5 "nejbolji prijatelj".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz to, od studenata se očekivalo da predvide kako bi drugi ispitanici mogli njih ocijeniti.

Rezultati su pokazali da ljudi koje doživljavamo kao prijatelje vrlo često nas same ne doživljavaju tako.

Čak 94 posto ispitanika očekivalo je da će prijateljstvo biti uzajamno, ali je tako zaista i bilo u svega 53 posto slučajeva.

Društvene mreže 'zamutile' koncept prijateljstva

Razlozi za ovakvo nerazumijevanje kreću se u širokom spektru od toga da je u ljudskoj prirodi da očekujemo da se sviđamo osobi koja se nama sviđa, do činjenice da su društvene mreže "zamutile" sam koncept, ali i naš doživljaj prijateljstva, zaključili su psiholozi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto automatski pretpostavljamo da ćemo se svidjeti ljudima koji se dopadaju nama? Zato što bi bilo suviše bolno u startu očekivati drugačije.

I KOLIKO ĆE IMATI PRIJATELJA: Već u vrtiću se vidi hoće li dijete završiti faks

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, ovakv nesrazmjer između naših očekivanja i realnosti dijelom se temelji i na činjenici da su ljudi općenito skloni "popularne" i "uspješne" pojedince doživljavati kao prijatelje bez naročitog temelja, dok isti ti "popularni" i "uspješni" pojedinci imaju mnogo veću "bazu" iz koje mogu birati prijatelje, tako da si mogu dopustiti da budu – izbirljivi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo