Čak i naoko udobni materijali mogu povećati rizik od infekcija, a perilica ne odradi posao onoliko dobro koliko vjerujemo

Od dermatologa i liječnika specijaliziranih za intimno zdravlje, do stručnjaka iz tvrtki specijaliziranih za zdravlje genitalnog i zdjeličnog područja istaknuli su za Daily Mail opasnosti koje vrebaju na vaginu te otkrili kako lakše održavati zdravlje „tamo dolje“.

Dr, Shirkin Lakhani iz Elite Aesthetics istaknula je kako ključno mijenjati gaćice najmanje svakih 12 mjeseci, obzirom na to da dolaze u neposredni kontant s osjetljicom područjem. Ističe kako pranje u perilici neće uvijek ukloniti sve bakterije poput E.coli. „To je prirodna bakterija koji svi imamo, ali ujedno i i puno zlokobniji mikrob koji može biti posljedica glivične infekcije ili spolno prenosivih bolesti“.

Stephanie Taylor, stručnjakinja iz tvrtke Kegel8, otišla je korak dalje i istaknula kako bi neke žene trebale poptuno odustati od gaćica dok spavaju ili u teretani kako bi očuvale zdravu vaginu.

Mijenjajte gaćice svakih 12 mjeseci

Dr. Lakhani ističe kako nije presudno nosi li žena tange, ženske bokserice ili klasične gaćice, ali je važno da ih mijenja svake godine.

„Ključno je da je svako donje rublje mjesto za razmožavanje bakterija koje perilica neže uvijek ukloniti“, kaže. Dodaje kako većina tih bakterija neće izazvati nikakvu štetu, ali neke „vremenom mogu dovesti do problema na tako osjetljivom području, poput infekcija urinarnog trakta i abnormalnog iscjetka“.

Pažljivo birajte materijale za svakodnevne gaćice

„Idući put kada kupujete gaćice, ne birajte samo na temelju boje, kroja i oblika nego razmišljajte i o tome kako će materijal djelovati na vašu kožu. Grubi ili kruti materijal mogu izgrebati kožu i neudobni su pa birajte meke tkanine“, upozorava Taylor.

„Čipkaste ili mrežaste gaćice su slatke za posebne prilike, ali ne bi ste ih trebali nositi svaki dan“, kaže. Upozorava i na opasnosti materijala koji na prvi pogled izgledaju udobno. „Tkanine sa svilom ili satenom možda izgledaju lijepo, ali materijal koji diše, poput pamuka može smanjiti rizik od infekcija jer vlaga neće ostati zarobljena“

Pažljivo birajte veličinu

Taylor ističe i kako odgovarajuća veličina nije samo stvar udobnosti nego i zdravlja vagine.

„Ako su gaćice samo malo pretijesne ne samno da će ispaštati vaša udobnost i samopouzdanje nego i i zdravlje vagine. Tkanina koja prečvrsto prijanja uz vašu kožu sprečava otpupštanje topline i vlage a to može narušiti pH ravnotežu vaše vagine“, pojašnjava.

„Osim toga, tijesno rublje može izgrebati kožu, a iritacija na osjetljivom dijelu može potaknuti i urastanje dlačica“, upozorava i objašnjava jednostavno pravilo, odnosno znak da su gaćice premale:

„Ako ostavljaju tragove na vašoj koži, vrijeme je da razmislite o većem broju kako bi smanjili rizik od infekcija“.

Ne plašite se skidanja gaćica

„Načelno, ako imate zdravu vaginu, skidanje gaćica neće utjecati ni dobro niti loše na zdravlje vagine nego se svodi na osobnu sklonost“, ističe Stephanie ali odmah nastavlja kako bi nekim ženama moglo biti blagotvorno spavanje bez gaćica i izbjegavanje gaćica u određenim situacijama.

„Ako ste sklone vaginalnim infekcijama, vjerojatno je dobra ideja da izbjegavate gaćice dok spavate jer to smanjuje vrijeme izlaganja genitalija bakterijama i smanjuje nakupljanje vlage“, kaže te dodaje kako „neki stručnjaci savjetuju da se izbjegavaju gaćice i dok vježbat, obzirom na to da se bakterije ubrzano razmnožavaju u vlažnim i toplim okruženjima“.

Ističe kako gaćice tijekom vježbanja nanose i čisto mehaničku štetu, obzirom da trljanje vlažnih gaćica o kožu lako izaziva iritacije. Onima kojima je nezamislivo vježbati bez gaćica ispod trenirke ili tajica savjetuje: „Presvucite ih odmah nakon vježbanja i perite svaki put“.