Naoružani točnim informacijama ljudi uglavnom naprave lošiji izbor, pokazalo je novo istraživanje.
Suočeni s izborom koji će nas dovesti do kratkoročnog zadovoljstva ili dugoročnih koristi ljudi koji imaju kompletne informacije o mogućnostima u pravilu biraju brzu nagradu, zaključak je novog psihološkog istraživanja sa Sveučilišta Texas u Austinu.
Istraživanje bi moglo bolje objasniti niz ljudskih odluka od izbora prehrane i vježbanja do brige za okoliš.
"Čovjek bi pomislio da će uz više informacija o izboru koji je pred njima ljudi donijeti bolje odluke. Naša studija sugerira suprotno," kaže prof. Bradley Love koji je vodio istraživanje. "Da bi u potpunosti shvatili dugoročne opcije, trebate iz birati iznova i dočekati koristi," dodao je.
U sklopu studije 78 sudionika istraživanja skupljali su bodove na kompjuterskom programu - manje bi dobili odmah ili su mogli skupiti više bodova tijekom dužeg perioda kasnije u igri. Skupljeni bodovi bili su povezani s kratkoročnom isplatom novca ili dvostrukom dobiti na koncu ispitivanja.
Međutim oni koji su imali potpune informacije o svojim mogućnostima dvostruko su češće birali bržu isplatu nego trenutni gubitak i veću isplatu na koncu igre nego oni učesnici koji nisu imali podrobne informacije.
"U osnovi, ljudi bi trebali prestati razmišljati o kratkoročnim dobitima ili će na koncu biti na gubitku," kaže prof. Love.