Iznenađujuće otkriće /

Sati provedeni na društvenim mrežama i općenito na internetu dobri su za klince?

Image
Foto: Pixabay

'Ono što smo otkrili je da ne postoji poveznica korištenja digitalnih tehnologija kod djece i problema s psihičkim zdravljem', kaže znanstvenica

17.9.2019.
9:26
Pixabay
VOYO logo

Društvene mreže dosad su se povezivale s povećanim rizikom za razvoj depresije, no rezultati studije provedene na Oxfordu, a potom i na Kalifornijskom sveučilištu pokazuju drugačije - slobodno vrijeme koje djeca provode dopisujući se s prijateljima na društvenim mrežama, igrajući igrice ili općenito provodeći vrijeme na internetu ne šteti mentalnom zdravlju djece.

U istraživanju na Oxfordu korišteni su podaci više od 350.000 adolescenata te se otkrilo da korištenje tehologije ima zanemariv učinak na njihovo psihološko stanje, odnosno nije povezano s depresijom, rizikom od suicida, problematičnim socijalnim ponašanjem i slično, piše portal Scientific American te dodaje za usporedbu da "nošenje naočala ima puno negativniji utjecaj na mentalno zdravlje adolescenata".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oksfordska studija objavljena je u časopisu Nature Human Behaviour. 

Image
Foto: Pexels

(FOTO: Pexels)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na Kalifornijskom sveučilištu znanstvenici su analizirali ponašanje 400 djece u dobi od deset do 14 godina. Pokazalo se da u prosjeku dnevno provedu na internetu između pet i sedam sati dnevno, ne računajući vrijeme koje im je potrebno za rješavanje školske zadaće. Starija djeca online provedu više vremena, no to ne treba zabrinjavati roditelje, poručuju kalifornijski znanstvenici, a prenosi portal Scientific American.

"Ono što smo otkrili je da ne postoji poveznica korištenja digitalnih tehnologija kod djece i problema s psihičkim zdravljem, poput depresije i anksioznosti. Štoviše, pronašli smo sasvim suprotnu poveznicu kojanas jeprilično iznenadila... otkrili smo da su mladi ljudi koji provode više vremena dopisujući se na društvenim mrežama s vršnjacima boljeg psihičkog zdravlja od onih koji to ne čine toliko često", kaže za Scientific American profesorica psihologije s Kalifornijskog sveučilišta Candice Odgers. 

"Nadamo se da će roditelji čuti ovu poruku, opustiti se i manje vremena provoditi brinući zbog digitalne tehnologije, a više razgovarajući sa svojom djecom", zaključuje Odgers. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo