Zar su bogati stvarno sretniji od siromašnih? Mogu li novcem kupiti sreću? Ovisi na što, odnosno kako trošite, najnoviji je odgovor na to pitanje. Ryan Howell, docent psihologije na sveučilištu San Francisco je proveo istraživanje o navikama kupnje, uz pitanja kojima su se utvrđivale osobine ličnosti, vrijednosti i zadovoljstvo životom. Na ovaj način je ispitao 9.600 ljudi.
Pokazalo se da su ljudi koji novac troše na nešto što će im donijeti iskustvo, odnosno doživljaj, primjerice koncerte i slična događanja, sretniji od onih koji kupuju materijalne stvari – odjeću, obuću ili razne druge predmete. Riječ je o ekstrovertiranim ljudima, koji su otvoreni novim iskustvima i skloniji su trošenju upravo na novi doživljaj.
Ekstrovertirani skloni novom iskustvu i riziku
'Željeli smo doznati zašto su neki ljudi skloni kupnji iskustva. Osobnost sudionika istraživanja mjerena je ljestvicom ličnosti i pokazalo se da su ekstrovertirani skloni novom iskustvu i riziku', kaže Howell.
Budući da svoje osobine nije jednostavno mijenjati, lakše je promijeniti kupovne navike, pa umjesto dobrih cipela kupiti ulaznicu za dobar koncert. Svoja zapažanja Howel i njegovi suradnici objavili su u Journal of Positive Psychology, a kako bi dodatno istražili kako kupovne navike utječu na dobrobit, pokrenuli su stranicu 'Beyond the Purchase' otvorenu građanima za iznošenje iskustava.