Opasnost za srce / Kardiolog upozorava: 'Nitko dugoročno ne bi trebao slijediti ketogenu dijetu'

Image
Foto: Thinkstock

Ketoza je poznata da radi čuda za kratkoročni gubitak težine. Ali što je s učincima prehrane tijekom dugoročnog razdoblja?

10.9.2018.
9:10
Thinkstock
VOYO logo

Ketogena dijeta je jedna od najnovijih prehrambenih "hitova" koji obećava  brzo mršavljenje, poboljšanu funkciju mozga i trajnu energiju tijekom dana. Ti se učinci postižu zamjenom ugljikohidrata s hranom bogatom proteinima koja će stavlja tijelo u ketozu: prirodno metaboličko stanje u kojem tijelo gori mast za gorivo umjesto ugljikohidrata.

Ketoza je poznata da radi čuda za kratkoročni gubitak težine. Ali što je s učincima prehrane tijekom dugoročnog razdoblja?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema Dr. Kim Williams, bivšem predsjedniku American College of Cardiology, nitko ne bi trebao usvojiti keto dijetu na duže vrijeme.

"Volim osnovni koncept: promijenite svoje prehrambene navike i time nešto mijenjate", rekao je Williams za Plant-Based News. "Na žalost, znanost iza ketogene prehrane je pogrešna. Ako želite samo kratkoročni gubitak težine - i kratkoročno bi moglo biti godinu ili dvije - ako je to sve što tražite, onda je to sjajno."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Williamsov argument temelji se na sustavvnom pregledu 17 studija iz 2013.  koje su pokazale da je prehrana koja je niska u ugljikohidratima povezana s povećanom šansom za prijevremenu smrt, i osobito povećanim rizikom za kardiovaskularno zdravlje.

"Gledali smo ljude koju koji su imali srčani udar u prošlosti i bili na ketogenoj prehrani ", Williams je rekao za Plant-Based News. "Kod njih smrtnost bila povećana za čak 53 posto. Nitko to ne bi trebao raditi. "

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autori sustavnog pregleda iz 2013. ponudili su sličan savjet: "S obzirom na činjenicu da su dijete niske gljikohidratima vjerojatno nesigurne i da se ograničenje kalorija pokazalo učinkovito u gubitku kilograma bez obzira na nutritivni sastav, bilo bi pametno ne preporučiti nisko ugljikohidratne dijete za sada. Daljnje detaljne studije za procjenu učinka izvora proteina su potrebne. "

Ketogena dijeta može predstavljati dugoročne zdravstvene rizike jer "prehrana niska ugljikohidratima rezultirata smanjenim unosom vlakana i voća, te povećanim unosom proteina iz životinjskih izvora, kolesterola i zasićenih masnoća, a sve to su čimbenici rizika za smrtnost i kardiovaskularnih bolesti", napisali su autori recenzije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo