Između Hrvata i Amerikanaca nema velike razlike u motivima korištenja Instagrama, ali se razlikuju po ishodima odnosno zadovoljstvima korištenja tom društvenom mrežom: Hrvate na Instagram više privlači socijalna interakcija, a Amerikance vlastita promocija, objavljeno je u digitalnom izdanju međunarodnog časopisa Computers in Human Behavior, čije će se tiskano izdanje pojaviti u listopadu.
Uporaba Instagrama među hrvatskim studentima odražava kolektivističke tendencije, prije svega društvenu interakciju, dok korištenje Instagrama kod američkih studenata odražava individualistička nastojanja, a to su vlastita promocija i dokumentacija, kaže se u članku četiri autora od kojih su tri s različitih američkih sveučilišta a jedan, Sandra Car, sa Sveučilišta u Zagrebu.
(FOTO: Thinkstock)
Istraživanje je ponudilo ispitanicima rangiranje pet zadovoljstava Instagramom: socijalna interakcija (npr: da vidite što drugi objavljuju o sebi), dokumentacija (sjećanje na posebne događaje), preusmjeravanje (izbjegavanje usamljenosti, opuštanje ili bježanje od stvarnosti), vlastita promocija (kako postati popularan) i kreativnost (pokazati svoju vještinu fotografiranja i sl).
Istraživanje je provedeno među 293 sudionika iz Hrvatske, većinom studenta društvenih i humanističkih studija, i 404 američka studenta, među kojima 72 posto bijelaca.
U smislu učestalosti korištenja, hrvatski i američki sudionici nisu se mnogo razlikovali, s tim da američki studenti imaju prosječno 389 sljedbenika, dvostruko više od hrvatskih. S druge strane, hrvatski studenti su aktivniji na hashtagovima, tj. na uporabi ključnih riječi za temu, koje označavaju tzv. ljestvama (#).
(FOTO: Thinkstock)
Instagram je pokrenut 2010. godine kao aplikacija za objavljivanje fotografija i video snimaka s mobitela. Trenutno bilježi više od 600 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, i među najpopularnijim je aplikacijama za društvene mreže. Instagram korisnici mogu preuzeti, uređivati i odmah prenijeti slike visoke kvalitete.
Uporabu Instagrama karakteriziraju selfiji, fotografije s tzv. hashtagovima i brojni filtri koje korisnici mogu primijeniti za uređivanje svojih slika. Profili slavnih doprinose njegovoj popularnosti, budući da glamurozne ikone dijele osobne fotografije i videozapise svojim obožavateljima.
U Hrvatskoj postoji oko 670.000 korisnika Instagrama koji čini oko 15 posto cjelokupne hrvatske populacije. U Sjedinjenim Državama ima oko 77,5 milijuna registriranih korisnika Instagrama, tj. oko 24 posto ukupne populacije SAD-a, kaže se u istraživanju.
Pročitajte još:
- Zbog društvenih mreža ste nesretni - nisu zamjena za pravu stvar
- Što vaša profilna slika govori o vama - i zašto ju nikako ne biste smjeli sami birati
- Žene u 40-ima sve češće partnere pronalaze preko društvenih mreža: može li se tako pronaći ljubav ili samo zabava?
- Evolucija selfija: od smizea preko duckfacea do sparrow facea i fishgapea
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!