EFEKT CHARLIEJA SHEENA: /

Povećala se razina svijesti o HIV-u

Image
Foto: Screenshot/YouTube

Otkako je slavni američki glumac Charlie Sheen javno priznao da je zaražen HIV-om, interes javnosti za taj virus i AIDS doslovno je eksplodirao, pišu američki mediji.

26.2.2016.
13:06
Screenshot/YouTube
VOYO logo

Fenomen je poznat otprije i naziva se "efektom slavnih". Riječ je o sposobnosti vrlo poznate osobe da podigne javnu svijest o bolesti ili nekoj drugoj zdravstvenoj krizi.

Kada je slavna američka novinarka Katie Couric 2001. morala obaviti kolonoskopiju i o tome javno govorila na televiziji, višestruko je povećana svijest o pregledu, kao i broj preventivnih pregleda debelog crijeva. Odluka Angeline Jolie da 2013. ukloni obje dojke zbog genetske predispozicije na rak, udvostručio je slična genetska ispitivanja u Americi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
JOŠ JEDNA TAJNA: /

Osim HIV-a, Charlie Sheen otkrio od koje još bolesti boluje

Image
JOŠ JEDNA TAJNA: /

Osim HIV-a, Charlie Sheen otkrio od koje još bolesti boluje

Sada je zavladao "efekt Charlieja Sheena". Otkako je Sheen u studenome objavio da već godinama zna da je zaražen HIV-om, medijski i javni interes za to stanje neviđeno je porastao.

Stručnjaci su proveli istraživanje o fenomenu i podatke objavili u časopisu Journal of American Medical Association (JAMA). Ustanovljeno je da je u prva tri dana otkako je Sheen izašao iz "HIV ormara" broj pretraga na Googleu za pojam "HIV" porastao 540 posto, za "AIDS" 417 posto, a za "prezervativi" 214 posto. Samo na Google Newsu objavljeno je 6500 članaka o toj temi. Broj televizijskih priloga porastao je 265 posto, a radijskih 97 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrijeme je za uzbunu

"Sheenovo priznanje najveći je dan u našoj povijesti", rekao je JD Davies, voditelj organizacije za podizanje svijesti o AIDS-u i HIV-u "The Body" osnovanoj prije 25 godina. "Imali smo apsolutno najveći broj upita, daleko najveći. Iz iskustva znam da je zanimanje najveće na Svjetski dan borbe protiv AIDS-a, ali Sheenovo priznanje drastično ga je nadmašilo", rekao je Davies.

Sve se to zbiva u vrijeme kada je pisanje medija o AIDS-u na povijesno niskoj razini.

Izvršni direktor organizacije "Massachusetts AIDS Action Committee" Carl Sciortino kaže da slučaj Sheen dokazuje kako je vrijeme da se zazvoni na uzbunu. "Razina opće svijesti i znanja je niska. U našoj organizaciji svakoga dana razgovaramo s ljudima koji nemaju temeljno seksualno obrazovanje. Svakoga dana na vrata nam kucaju ljudi koji su tek doznali dijagnozu i paničare jer nemaju pojma o tome što je HIV", rekao je Sciortino.

"HIV živi na mračnim mjestima, u tišini. Svake godine dobivamo novi naraštaj koji se ne sjeća onih najcrnjih dana epidemije. Medijska pažnja, češće javno spominjanje ove teme i razgovori nužni su za podizanje svijesti, pa je dobra čak i priča o kontroverznom glumcu koji izaziva podijeljene reakcije", kaže Sciortino.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je Sheenov efekt, nema sumnje, štogod tko mislio o njemu. Njegova priča pokazuje da ni bogati i slavni nisu imuni na strah od stigme", dodaje Davies. "Tog momka nitko ne bi preporučio za veleposlanika za ženska ili obiteljska pitanja, no on apsolutno može preuzeti vitalnu ulogu u prenošenju točnih i po život važnih informacija o HIV-u i zagovarati politike kojima bi se mogla okončati epidemija za naših života", naglasio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike