Državna matura je dobro osmišljena, ali loše provedena, što rezultira nezadovoljstvom učenika i visokoobrazovnih ustanova, smatra 48 posto od gotovo 500 ispitanika koje je EduCentar upitao što misle o državnoj maturi kao konceptu za provjeru znanja i upis na fakultet.
Ispitanici navode kako sve škole polažu maturu po gimazijskom programu, tako da su gimnazijalci bolje pripremljeni. "Matura je dobro osmišljena, ali zaista loše provedena. Što će hrvatski jezik studentu FER-a, a što matematika onome na studiju povijesti umjetnosti", ističe jedan ispitanik.
Mali dio ispitanika, 9 posto, smatra da je državna matura dobro osmišljen i proveden koncept za upis na fakultete i visokoškolske ustanove. Kao jednu od najpozitivnih strana državne mature ističu mogućnost prijave na više fakulteta odjednom, što zamjenjuje više prijamnih ispita. "Mislim da je državna matura dosad najbolji i najpoštenijiji projekt u školi", zaključuje jedan ispitanik.
No, 42 posto ispitanika smatra državnu maturu lošim konceptom za daljnje obrazovanje, te smatraju kako bi bolji koncept bio ponovno uvođenje prijemnih ispita, jer državna matura pogoduje gimnazijskom gradivu.
Time diskriminira učenike strukovnih škola, koji imaju bolja znanja vezana uz struku. "Primjerice, arhitektonski tehničar ima bolja znanja od gimnazijalca koja su potrebna za fakultet arhitekture, a gimnazijalci im otimaju mjesta na temelju opće kulture, a ne stručnosti", kaže jedan ispitanik.
Među drugim razlozima zbog kojih smatraju državnu maturu lošom, ispitanici navode provjeru znanja zaokruživanjem točnog odgovora, čime se može dogoditi da učenik "ima više sreće nego pameti", da prikazuje standardizirani test u SAD-u koji nužno ne prikazuje realno stanje, te da bi bilo bolje vratiti prijemne ispite gdje učenici uče one predmete koji su bitni za određeni smjer.
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!