imunoterapija / Znanstvenici otkrili: Crijevne bakterije mogu potaknuti imunosni sustav da se bori protiv raka

Foto: Pixabay

4.4.2019.
Pixabay

Velika studija, provedena na Institutu Sanford Burnham Prebys Medical Discovery otkrila je da mikrobi koji se nalaze u crijevima mogu potaknuti imunosni sustav da uništava kancerogene stanice u tijelu. Ovo otkriće moglo bi pomoći u poboljšanju i personalizaciji imunoterapijskih antitumorskih tretmana.

Znanstvenici su identificirali 11 vrsta crijevnih bakterija koje u suradnji s imunosnim sustavom usporavaju razvoj melanoma kod miševa. Melanom je najčešća vrsta raka kože, vrlo opasna zbog toga što se brzo širi na ostale organe u tijelu te spada u tumore s najčešćim smrtnim ishodom.

Liječi se imunoterapijom, no ona dosad nije pokazala zadovoljavajuće rezultate čak ni kada se kombinira s ostalim terapijama. Učinkovita je 50 posto. Još jedna opasnost leži u činjenici da imunoterapija može pokrenuti autoimunu reakciju u organizmu.

Studija o crijevnim mikroorganizmima daje nadu u veću učinkovitost imunoterapije. Pokazalo se da neki sojevi bakterija u našim crijevima mogu povećati učinkovitost liječenja, dok određeni antibiotici ga mogu smanjiti.

"Ovo je važan korak u razvoju imunoterapije kojom se  borimo protiv raka", kazao je Thomas Gajewski, profesor imunoterapije na Sveučilištu u Chicagu.