Bolje pripazi: Što će ti se dogoditi ako sjediš osam sati dnevno i to svaki dan?

Iako se promjene neće dogoditi preko noći, dugotrajno sjedenje u sebi krije brojne zdravstvene zamke

5.3.2018.
14:00
Thinkstock
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Razmisli, koliko sati dnevno provedeš sjedeći? Nakon što se ujutro probudiš sigurno sjedneš u auto ili tramvaj kako bi došla do posla, zatim sjediš osam sati (možda i duže) za svojim radnim stolom, na pauzi za ručak, zatim dok se vraćaš doma, a na kraju dana se sigurno zavališ u svoju omiljenu fotelju. Ne zvuči baš dobro, zar ne? I s razlogom se možeš zabrinuti jer manjak fizičke aktivnosti može uzrokovati određena zdravstvena stanja, piše Bright Side.

Iskrivljena kralježnica

Iako gotovo svi radimo osam sati dnevno u sjedećem položaju velike su šanse, ako još k tome i nepravilno sjediš da ćeš iskriviti kralježnicu. Najčešća boljka koja se događa je skolioza kralježnice jer nije prirodno sjediti tako dugo u istom pložaju. Kada zauzmemo pogrbljen položaj prilikom sjedenja, trbušni mišići postaju slabiji i tako možeš narušiti svoje pravilno i uspravno držanje, osim ako se pored toga redovito ne baviš (bilo kakvom) fizičkom aktivnošću.

Kardiovaskularni problemi

Jedna od najčešćih posljedica dugotrajnog sjedenja je rizik od kardiovaskularnih bolesti kao što je kronična hiperetnzija (visoki tlak) ili problemi sa srcem. Sjedenje na duge staze oslabljuje mišiće, remeti cirkulaciju i sužava krvne žile. Nedostatak fizičke aktivnosti, između ostaloga, jedan je od glavnih razloga za nastanak arteroskleroze.

Proširene vene

Sjediš li za uredskih stolom tijekom cijelog dana imaš veliku šansu da ti se na nogama stvore proširene i neželjene vene zbog loše cirkulacije. Iako se mogu pojaviti kod oba spola, žene su ima (nažalost) sklonije. Ako k tome imaš naviku prekrižiti noge dok sjediš, radije nemoj jer će ti i taj položaj 'uništiti' noge. Slaba cirkulacija je opasna jer može uzrokovati začepljene vene i arterije u srcu, plućima i mozgu.

Pretilost

Najčešći uzrok debljanju je manjak fizičke aktivnosti, odnosno sjedilački način života. Kada sjediš jedan duži period svaki dan metabolizam se usporava i trošiš manje kalorija, a masnoće se samo nakupljanju. U današnje vrijeme ljudi sve više vremena provode na poslu, što znači da i automatski više sjede za svojim stolom pa im tako ne ostaje baš previše vremena za sagorijevanje kalorija. Ako pak imaš sreće pa nisi primorana sjediti za radnim stolom, tvoje tijelo će uspjeti sagorjeti čak 35 posto više kalorija.

Oslabljeni mišići i kosti

Pogrbljen sjedalački položaj u kombinaciji s manjkom fizičke aktivnosti oslabiti će tvoje mišiće (trbušne i guzne). Stradati će i tvoje kosti jer je povećana šansa za nastankom osteoporoze upravo zbog dužih razdoblja sjedenja koja dovode do gubitka koštanog tkiva.

Problemi s probavom

Istraživanja su pokazala kako sjedenje može dovesti do smanjenje proizvodnje inzulina što može uzrokovati predispoziciju za dijabetes. Sjedilački način života također može uzrokovati kroničnu opstipaciju ( zatvor), a u ektremnim slučajevima i hemeroide.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Uranjeno starenje

Neaktivan način života uzrokuje brže smanjivanje telomera nego što bi se to inače događalo tijekom procesa starenja. Iako sjedenje može biti vrlo ugodno, svaki sat sjedenja te može koštati dva sata života.

Aksioznost

Velike su šanse da ti se javi osjećaj aksioznosti prilikom dugotrajnog sjedenja duži niz godina. Digni se s te stolice ili fotelje u koju si zavaljena i prošeći! Prema nekim istraživanjima, sjedilački stil života uzrokuje manjak endorfina koji se prilikom fizičke aktivnosti aktiviraju u našem tijelu.

Nesanica

Na kvalitetu sna može itekako utjecati nedovoljna fizička aktivnost. Naime, tvoj mozak cjelodnevno sjedenje percipira kao odmor, pa kada dode vrijeme za spavanje ono ne prima nikakv signal da je vrijeme za odmor i relaksaciju. Vježbaj, hodaj ili trči barem pola sata dnevno kako bi riješila problem sa spavanjem i poboljšalja kavlitetu sna.

Problemi u krevetu

Ovo nitko ne priželjkuje, a najmanje muškarci koji provode puno sati u sjedećem položaju. Neaktivan i sjedilački način života može dovesti do erektilne disfunkcije (zbog loše cirkulacije), problema s prostatom i neuravnoteženim hormonima.

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Zaštitne maske za lice troslojne - 50 komada
22,12kn55kn
Mekane i udobne, pružaju zaštitu od 95%.
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali