Biorazgradiva spužva / Bez bolnih odlazaka zubaru: znanstvenici otkrili kako popraviti zube na prirodan način

Britanski istraživači pronašli su način kako se 'nositi' s oštećenim i pokvarenim zubima, a ne uključuje bušenje i zatvaranje rupa

10.1.2017.

Nitko ne voli zubobolju. Na najmanji znak oštećenog zuba, odlazimo kod zubara kako bi nam ispunili karijes. Istraživači s King’s College u Londonu možda su pronašli bolji način kako se 'nositi' s oštećenim i pokvarenim zubima, koji ne uključuje bušenje i zatvaranje rupa. Umjesto toga, njihova metoda stimulira obnovu matičnih stanica u zubima. Novi lijek su nazvali Tideglusib.

Inače se kod liječenja karijesa zubni ispuni, to jest plombe, satoje od kalcija ili materijala na bazi silikona. Crne (amalgamske) plombe u sebi sadrže veliku količinu raznih metala poput žive, olova, i bakra i rijetko se koriste. Bijele plombe se sastoje od estetskih kompozita i ispuni vjerno oponašaju izgled zuba.

Iako plombe pokrivaju zubnu pulpu unutar zuba kako bi spriječile oštećenje ili propadanje zuba, ispuni ostaju unutar zuba na neodređeno vrijeme. Kako se nikad ne razgrađuju, sprečavaju da se normalna razina minerala zubiju u potpunosti obnovi, zaključak je studije objavljene u časopisu Scientific Reports.

Kad naši zubi pretrpe manju štetu, tijelo proizvodi dentin, zaštitni sloj koji zatvara zubnu pulpu i štiti od produljenog izlaganja koje može izazvati infekciju. Ipak, to nije dovoljno kako bi se popravile veće šupljine i karijese, pa ipak morate kod stomatologa.

Nova metoda omogućuje zube da koriste svoju prirodnu, biološku sposobnost za popravak većih šupljina, čime se smanjuje potreba za plombama. Liječenje se provodi primjenom biorazgradive kolagenske spužve koja sadrži niske doze male molekule proteina glikogen sintaza kinaze (GSK-3) na oštećeni zub.

Spužva se tijekom vremena razgradi, za razliku od zubnih ispuna, te ju tijelo zamijeni novim dentinom. "Jednostavnost našeg pristupa čini ga idealnim za klinički stomatološke proizvode za prirodno liječenje velikih šupljina, pružajući i zaštitu pulpe i vraćanje dentina", objasnio je voditelj istraživanja Paul Sharpe u priopćenju za javnost, a prenosi Futurism.