Rasprostranjeno ponovno otvaranje škola nakon karantene i praznika općenito nije povezano s porastom stope covida-19, pokazuje istraživanje provedeno u 191 zemalja, ali zatvaranje u sklopu karantene ostavit će za sobom "dug učenja u doba pandemije" od 300 milijardi propuštenih školskih sati.
U analizi neovisne obrazovne fondacije smještene u Zuerichu "Insight for Education" kaže se da da će tih 300 milijardi sati izgubiti djeca u siromašnijim zemljama te se upozorava da je izvan škole još 711 milijuna učenika.
Porast broja zaraženih od otvaranja škola
"Pretpostavka je da će otvaranje škola potaknuti širenje zaraze, a da će zatvaranje škola smanjiti prijenos, ali stvarnost je mnogo kompleksnija", rekla je osnivačica i izvršna direktorica IfE-a Randa Grob-Zakhary.
Velika većina - 92 posto zemalja koje su prošle prvi val zaraze COVID-19 počele su ponovno otvarati školske sustave, čak iako neke bilježe drugi val. IfE je ustvrdio da su 52 zemlje koje su ponovno otvorile škole u kolovozu i rujnu - uključujući Francusku i Španjolsku - imale porast broja zaraženih za vrijeme praznika u usporedbi s vremenom kad je bila karantena.
U Velikoj Britaniji i Mađarskoj broj zaraženih pao je nakon početnih zatvaranja škole, ostao je nizak u vrijeme praznika, a počeo rasti nakon ponovnog otvaranja. Potpuna analiza te 52 zemlje utvrdila je da nema čvrste korelacije između statusa škola i zaraze što govori da je potrebno razmotriti i druge faktore, rekao je IfE.
Razvijaju strategije tijekom pandemije
"Ključno je sada učiti od onih zemalja koje se učinkovito otvaraju bez obzira na sve veći broj zaraženih", rekla je Grob-Zakhary. U izvješću se navodi da su 44 zemlje škole držale zatvorenima.
Također se ustvrdilo da zemlje razvijaju strategije tijekom pandemije - uključujući neke poput Italije i Francuske koje su naredile privremeno zatvaranje pojedinih škola prema potrebi. Druge mjere uključuju maske, rotaciju razreda i kombinaciju nastave u školi i preko interneta.
Ovaj prvi stvarni globalni test pokazuje kako izgleda škola u doba covida", rekla je Grob-Zakhary. "Razumijevanje načina na koji se zemlje kojima se događa masovni drugi val nose s tom novom stvarnošću u učionici ključno je za donošenje budućih odluka o ponovnom otvaranju i za pomoć školama da ostanu otvorene."