Razlika između fakture i računa ne postoji jer imaju potpuno isto
značenje koje označava ispravu koju ispostavlja prodavalac
kupcu.
Trebate izdati fakturu ili račun, ali ne znate
kako izgleda faktura ili račun?
U nastavku možete pronaći objašnjenja svih elemenata koji se
moraju (ali neki i ne moraju) nalaziti na fakturi.
Evo kako bi trebala izgledati faktura ili
račun:
- Oznaka trenutačne stranice i ukupnog broja (nije
obavezno)
- Logotip izdavatelja (nije obavezno, ali lijepo izgleda)
- Podaci o izdavatelju fakture (naziv, adresa, mjesto i OIB. Mi
preporučujemo da stavite i kontakt mail (možda i telefon) te
IBAN
- Podaci o primatelju fakture (kupcu/korisniku). Najmanje treba
biti naziv, adresa i OIB.
- Oznaka broja fakture ili računa (u formatu broj/poslovni
prostor/naplatni uređaj – najčešće 1/01/01) sukladno internom
aktu.
- Datum i vrijeme izdavanja fakture
- Datum dospijeća fakture (ili rok plaćanja računa)
- Proizvodi i/ili usluge s prikazom uobičajenog naziva, cijene i
količine
- Prikaz ukupnih iznosa (bez poreza, iznosi poreza po stopama (s
prikazom osnovica) i ukupno s porezima. Ako niste u sustavu
PDV-a, onda samo ukupni iznos.
- Način plaćanja
- Model i poziv na broj (nije obavezno)
- Identifikacija osobe koja je kreirala račun (Ime i prezime ili
OIB) ( nije obavezno)
- Datum isporuke ili izvršenja usluge (nije potrebno stavljati
ako je istovjetan datumu računa)
- ZKI i JIR (samo za račune plaćene gotovinom ili
karticama)
- 2D barkod za brzo i jednostavno plaćanje računa (nije
obavezno)
- Dodatni podaci o izdavatelju fakture (Vaša tvrtka/obrt,
udruga...). Preporučujemo upis u registar/sud, temeljni kapital,
članove uprave, IBAN (opet), naziv banke, SWIFT (ako poslujete s
inozemstvom), kontakt podatke itd…
Možete staviti i Vaš potpis i pečat, iako oni više nisu obavezni, kao ni oznaka R1.
Nadamo se da su vam ovi savjeti i upute kako izgleda faktura ili račun bili od koristi i da ćete ih koristiti u budućem poslovanju.