Da bismo pojasnili što je to što je to probijanje zvučnog zida, započeti ćemo s nekoliko činjenica. Zvučni zid je aerodinamička pojava koja nastaje pri dosezanju brzine zvuka neke letjelice ili drugoga objekta.
Decibel (oznaka dB) je decimalna jedinica brojčane jedinice bel iznimno dopuštene izvan SI (Međunarodni sustav mjernih jedinica). Decibel je jedinica razine neke fizikalne veličine (razine snage, napona, struje, jakosti zvuka i drugog).
Tako imamo:
Prag čujnosti iznosi 0 dB
Prometna ulica 70 dB
Šapat 20 dB
Automobil 80 dB
Govor 50 dB
Kamion 90 dB
Stan u prometnoj ulici 60 dB
Avionski motor 120 dB
Što je dakle, probijanje zvučnog zida?
Zrakoplov u letu stvara poremećaj tlaka okolnoga zraka, a on se pri manjim brzinama strujanja nalazi neznatno ispred zrakoplova.
Ovisno o temperaturi (u intervalu od 1 152 do 1 224 km/h), kada zrakoplov dosegne brzinu zvuka, stvara se poremećaj tlaka neposredno pred zrakoplovom, a otpor sredstva znatno poraste. Tako nastaju udarni valovi, koje promatrači na tlu doživljavaju kao prasak poznatiji kao probijanje zvučnog zida.
Aerodinamička pojava koja nastaje pri dosezanju brzine zvuka neke letjelice ili drugoga objekta poznata je kao zvučni zid.
Dugo se vjerovalo da zrakoplov ne može nadmašiti brzinu zvuka. No američki inženjeri, su nakon II. svjetskog rata, konstruirali raketni zrakoplov X-1, kojim je 1947. pilot Ch. E. Yeager prvi probio zvučni zid, a poslije su i neki putnički zrakoplovi imali probijanje zvučnog zida, kao na primjer francuski Concorde.