Poslovno pismo osnovna je vrsta komunikacije u poslovanju i jedini pravi način kontaktiranja poslovnih suradnika. Takva vrsta komunikacije ima svoja pravila i posve se razlikuje od osobne.
Najčešće se obraćamo pismom ili e-mailom odnosno nekom vrstom pošte. Mnogi od nas ne znaju kako napisati poslovno pismo - možda tek ulaze u poslovni svijet, a možda nikada nisu pisali jedno.
Kako napisati poslovno pismo - dijelovi pisma
Svako pismo mora imati naznačenog pošaljioca pisma. Ta se informacija uvijek prva naznačuje na pismu i može se napisati u zaglavlje te se dodaje kontakt poput naziva, imena, adrese, telefona ili e-mail pošte.
Jednako se tako moraju dodati i informacije o primaocu. Dodaje se ime i prezime ili naziv organizacije odnosno tvrtke, adresa, mjesto.
Klasična pisma zahtjevaju da se naznači i mjesto i datum pisanja pisma. Informaciju napišite u gornjem desnu uglu.
Kako napisati pismo - sadržaj
Primaoc se uvijek oslovljava s titulom te imenom i prezimenom. U slučaju da ne znate me osobe, jednostavno napišite "poštovani/a." Ponekad smo u vrlo bliskom odnosu s nekim klijentima pa je moguće napisati i "dragi/a", ali nemojte da vam to bude praksa.
U pismu uvijek naznačite predmet odnosno razlog zbog kojeg se obraćate suradniku. To može biti ključna riječ, primjerice "ugovor." Na taj ćete način dovesti svoje pismo kao prioritet.
U samom pismu označite zašto ga uopće pišete i opskrbite ga sa svim bitnim informacijama. Međutim, nemojte pisati predugačko pismo jer ljudi nemaju vremena toliko se posvetiti. Posljednji dio pisma najčešće je namijenjen vašim očekivanjima ili zahtjevima.
Uvijek pismo završite pozdravom i potpisom.
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!