EDUKACIJA /

Franšiza i vrste franšiza

Image
Foto: Pexels

Franšiza je pravo pojedinca ili grupe koje mu omogućuje da provodi određenu vrstu komercijalne aktivnosti.

27.1.2020.
0:00
Pexels
VOYO logo

Kako bi franšiza bila valjana, kompanija koja posjeduje određeni brend licencira svoje trgovačko ime i način rada određenoj osobi koji se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora. Tada obje strane potpisuju ugovor o franšizi. Davatelj franšize ima određenu kontrolu nad načinom poslovanja osobe s kojom je potpisao ugovor, dok se korisnik franšize obvezuje plaćati franšiznu pristojbu i pristojbu za poslovanje davatelju franšize.

Popularni primjeri franšiza su primjerice McDONALD'S i Subway. 

Prema vrsti djelatnosti razlikujemo:

  • distributivnu franšizu (prodaja robe)
  • uslužnu franšizu (izvršavanje usluga)
  • proizvodnu franšizu (tehnologija proizvodnje)
  • mješovitu franšizu (proizvodnja, distribucija, usluge)
  • Prema organizaciji sustava:
  • direktna franšiza (ugovor s jednim primateljem)
  • višestruka franšiza (veći broj lokala na određenom teritoriju)
  • master franšiza (ekskluzivno pravo na korištenje franšiznog paketa)
  • regionalno zastupništvo (osoba kojoj se daje regionalno zastupništvo ima pravo pronalaziti potencijalne primatelje franšize)
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo