Kako bi franšiza bila valjana, kompanija koja posjeduje određeni brend licencira svoje trgovačko ime i način rada određenoj osobi koji se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora. Tada obje strane potpisuju ugovor o franšizi. Davatelj franšize ima određenu kontrolu nad načinom poslovanja osobe s kojom je potpisao ugovor, dok se korisnik franšize obvezuje plaćati franšiznu pristojbu i pristojbu za poslovanje davatelju franšize.
Popularni primjeri franšiza su primjerice McDONALD'S i Subway.
Prema vrsti djelatnosti razlikujemo:
- distributivnu franšizu (prodaja robe)
- uslužnu franšizu (izvršavanje usluga)
- proizvodnu franšizu (tehnologija proizvodnje)
- mješovitu franšizu (proizvodnja, distribucija, usluge)
- Prema organizaciji sustava:
- direktna franšiza (ugovor s jednim primateljem)
- višestruka franšiza (veći broj lokala na određenom teritoriju)
- master franšiza (ekskluzivno pravo na korištenje franšiznog paketa)
- regionalno zastupništvo (osoba kojoj se daje regionalno zastupništvo ima pravo pronalaziti potencijalne primatelje franšize)
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa