TEK JE ZAVRŠIO FER, A VEĆ JE NAPRAVIO NEŠTO ČIME JE ODUŠEVIO SVIJET: / Igračka koja spašava dječje živote hit je u svijetu

Image
Foto: Facebook

Netom završeni student FER-a osmislio je igračku za kojoj je poludio cijeli svijet, a što je još važnije, spašava dječje živote.

31.10.2016.
8:18
Facebook
VOYO logo

Matija Strbić, netom završeni student zagrebačkog Fakulteta elektronike i računarstva iz Siska osmislio je sustav koji će, uz pomoć senzora pričvršćenog na strop, plišane igračke i mobilne aplikacije, u svakom trenutku obavještavati roditelje o tome gdje se njihov mališan kreće, piše Slobodna Dalmacija. Je li izašao iz sobe u kojoj se do tada mirno igrao, penje li se uz policu s knjigama, silazi li sa stepenica ili se približava bazenu punom vode.

Statistike, posebno one u SAD-u, Matiju su vrlo brzo uvjerile da su stradanja djece u njihovu obiteljskom domu, stanu, pa i broj smrti mališana do kojih dolazi padom namještaja, ozljedama u kuhinji, utapanjem u kadi ili bazenu, zabrinjavajuće velika, kako bi spasio djecu, napravio je Juvo - Home Friend.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U trenutku kada su senzori postavljeni na strop, izlaz iz prostorije je blokiran. Kada dijete krene prema izlazu, majka ili otac, koji se u tom trenutku mogu nalaziti u drugoj prostoriji, prime signal. Narukvica ili Applewatsh koji imaju na ruci - zavibrira. Istovremeno plišana igračka koja se s djetetom nalazi u sobi aktivira zvučnik. Dijete začuje glazbu ili glas roditelja. To je dovoljno da mu nakratko odvrati pažnju i osigura roditeljima dovoljno vremena da stignu do sobe" objašnjava Matija princip na kojemu počiva njegova zamisao. Preko studentske Facebook grupe našao je kolege s FER-a, Ekonomije i Strojarstva kojima se svidjela ideja, i oni su se bacili na posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velike kuće, velike opasnosti za djecu

Isprva je Juvo-Home Friend trebao biti projekt namijenjen čuvanju djece s teškoćama u razvoju, no vrlo brzo je agilna ekipa uvidjela da potencijal postoji i ako se on proširi na sve mališane.

"Amerika je zemlja u kojoj obitelji često imaju kuće velike površine, pa i bazene. Juvo-Home Friend može pripomoći roditeljima u onim situacijama kada oni kuhaju ručak u kuhinji ili obavljaju neki drugi posao u dnevnom boravku, a njihovo se dijete igra u drugoj sobi. I obavještava ih u trenutku kada dijete zakorači izvan prostorije, na hodnik, terasu ili dvorište" pojašnjava Sara Bajlo, Splićanka zadarskih korijena, s diplomom Ekonomskog fakulteta i iskustvom u marketingu i odnosima s javnošću, koja je u ovom projektu zadužena za izgradnju zajednice roditelja i marketing.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A upravo su roditelji okupljeni u fokus grupu signalizirali ovoj mladoj i agilnoj ekipi da je narukvica puno bolje rješenje od mobitela, jer nju roditelj nosi svugdje i nema straha da će je negdje ostaviti, da se senzori ne moraju postaviti samo na izlazu, nego i iznad polica, ormara ili ostalih predmeta na koja se djeca mogu početi penjati. Specijalist za razvoj senzora je mladi zagrebački developer, također FER-ovac Stanko Krtalić Rusandić.

Senzori 'prepoznaju' djecu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Senzori su programirani tako da prepoznaju dijete po njegovoj visini i ne mogu ga zamijeniti s kretanjem kućnog ljubimca ili neke druge osobe u prostoriji. Mobilnu aplikaciju, u slobodno vrijeme uz svoje radne obaveze, osmišljava Igor Armuš iz Istre. Student stojarstva iz Zagreba Ivor Turčin zadužen je za digitalni marketing i prodaju, dok se Viktor Viljevac, mladi ekonomist, brine o financijama i predstojećoj crowfunding kampanji koju "juvovci“ namjeravaju pokrenuti kako bi prikupili novac za iduću fazu projekta.

Jedan od najuspješnijih hrvatskih startup-projekata koji se, s nizom nagrada koje je već pokupio na smotrama u Hrvatskoj, i žestokom konkurencijom s kojom se uspješno nosio u Seattleu, na finalu Microsoftova natjecanja Imagine Cup, početkom iduće godine sprema za novi izazov: finaliziranje pilot-verzije Juvo-Home Frienda i veliku crowfunding kampanju za daljnju popularizaciju ove priče.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nakon što završimo prototip, krajem veljače planiramo krenuti s crowfundingom i na taj način pribaviti novac za daljnju promociju, novi video i digitalni marketing. Sve su to koraci kojima namjeravamo projekt učiniti prepoznatljivim, objasniti sve njegove prednosti i doći do potencijalnih investitora " ističe Viktor.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo