U istraživanju su sudjelovala 142 učenika osnovnih škola i uspoređivao se broj sati sna s uspjehom u školi.
Većina šestogodišnjaka i sedmogodišnjaka koji su spavali manje imali su poteškoće u komunikaciji i rješavanju osnovnih matematičkih zadataka.
Lošije su rezultate pokazali i u pravopisu, gramatici te razumijevanju gradiva. Pamćenje i sposobnost učenja također je bila smanjena.
Ramon Cladellas, sa sveučilišta iz Barcelone koje je provelo istraživanje, upozorava na važnost noćnog sna.
Većina djece spava manje od preporučenog za njihov intelektualni razvoj, što je značajno jer se nedostatak sna ne može nadoknaditi.
Učenici koji spavaju manje od devet sati imaju gore rezultate od onih koji spavaju devet ili 11 sati. Problem su televizija, videoigrice, kompjuteri, ali i to što ne idu svako večer u isto vrijeme u krevet.
‘Poznato je da je devet do devet i pol sati optimalno za kognitivni razvoj kod male djece. S manje mogu obavljati rutinske zadatke, ali je kvalitetan noćni san esencijalan kako bi bili kreativni i dolazili do vlastitih rješenja’, tvrdi profesor Russell Foster, voditelj odsjeka za neuroznanosti na Oxfordu.
‘Odrasli trebaju između šest i pol i osma i pol sati sna. S manje od pet sati sna začudio bih se da možete izvući išta pristojno iz mozga’, dodaje.