Zašto je Berlin tako in?

Prije dvadeset godina, nakon pada Zida, Berlin je mlađima od 40 godina postao jedan od najprivlačnijih gradova na svijetu. Pitate se zbog čega?

12.3.2010.
15:26
VOYO logo

Nakon pada Zida rođen je podzemni klupski grad Berlin. Od tada se u ovom gradu svakog vikenda otvori ili zatvori poneki klub ili bar, piše dw-world.de.

Svakog vikenda u Berlin iz Milana, Madrida ili Atene dolaze tisuće gostiju kako bi se prepustili noćnoj subkulturi, a privlače ih klubovi poput Berghaina, Watergatea ili Weekenda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Berlin dolaze jeftinim zrakoplovnim linijama na dva berlinska aerodroma, da bi se odmah po iskrcavanju uputili prema jednom od redova pred klubovima, poznatim po cijelom svijetu.

Jedan je britanski glazbeni magazin napisao da se trenutačno od stotinu najboljih klubova u svijetu, u Berlinu nalazi njih deset.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od 2000. godine Berlin se internacionalizira. Postao je jako privlačan ljudima iz Europe i cijeloga svijeta. To je ono što je promijenilo Berlin", rekao je Tobias Rapp, zadužen za pop-kulturu u njemačkom tjedniku Der Spiegel.

Mladi su nakon pada Zida ušli u tamne betonirane podrume, zauzeli tajnovite kuće, poput bivšeg hotela vlade DDR-a, ili se smjestili u monstruozne ruševine starih tvornica. Postavili su nekoliko sanduka piva, javili prijateljima i bacili se na tulumarenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tako je nastala podzemna avangarda devedesetih", objašnjava DJ Thomas Andrezak. "Jednostavno ste si otvorili prostor za eksperimentiranje. 'Ilegalno' je presnažan izraz za to što su se koristili slobodni prostori, za koje ionako nitko nije mario."

Krajem devedesetih divlja su vremena završila. S jedne strane jer su se javili vlasnici i počeli skupo prodavati stare zgrade, čime su ta mjesta izgubila na šarmu, ili zato jer su marketinški odjeli velikih tvrtki shvatili da se na kreativnom potencijalu posjetitelja i organizatora klubova može zaraditi ogroman novac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S prometom od 180 milijuna eura, berlinski je noćni život postao izuzetno važan gospodarski faktor za grad, a taj potencijal grada još nije do kraja iskorišten.

Zanimljivo je i to da mnogi posjetitelji željni dobrog provoda o noćnom životu grada znaju više od samih Berlinaca!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo