Svrha ovih informacija nije da vas odvrati od putovanja u te destinacije. Nijedno od ovih mjesta nije Jurski park i vrlo ćete vjerojatno stići na ova mjesta bez iti jedne ogrebotine. Samo vam želimo dati vizualni dojam nekih od najgorih mjesta predviđenih za slijetanje aviona.
Narsarsuaq, Grenland Grenland, unatoč svom zbunjujućem imenu, prepun je velikih i bijelih ledenjaka, a spuštanje aviona između takvih ledenjaka je kao da gurate ruku u mašinu za mljevenje mesa i pritom se nadate najboljem. Zrak oko same avionske piste je veoma hladan, vjetrovito je i prepuno mjehurića zraka koji uzrokuju turbulencije, zbog čega je avionima dopušten promet samo tijekom dana. Čak i s upaljenim svjetlima, slijetanje na stazu po mraku je apsolutno neizvedivo.
Avionska pista Matekane u Lesotu, Afrika Matekane neprimjetno integrira avionsku pistu čiji se završetak nalazi na samom početku 610 metara visoke litice, što je najbolja kombinacija nakon krvarenja iz nosa u kavezu prepunim morskih pasa. S obzirom na to da pista i nije Bog zna koliko dugačka, ponekad avioni počnu padati niz liticu dok ne uhvate dovoljno zaleta da se ponovno mogu vinuti u zrak, pa se ova avionska pista s pravom može nazvati zamkom smrti. Strmoglavljenje na pistu uglavnom prakticiraju piloti koji avionima dostavljaju pomoć tom siromašnom kraju.
Courchevel, Francuska Ova mala pista i nije najsretnije rješenje ako se nalazite u velikom avionu. Dugačka samo 525 metara, ova pista 'sjedi' na samom vrhu francuskih Alpa i služi isključivo Courchevelu, obližnjem skijaškom odredištu. Osim što je gotovo u potpunosti prekrivena snijegom, oštri vjetar i hladan zrak znatno smanjuju šanse za bezbolnim slijetanjem. Kako bi kompenzirali njezinu zdepastost, piloti moraju poletjeti u padu kako bi dobili brzinu i sletjeti u nagibu kako bi izbjegli to da se negdje zabiju i postanu hrpetina gorućeg alpskog smeća. Stoga, na ovoj je pisti dozvoljeno slijetati samo posebno odobrenim pilotima.
Međunarodna zračna luka Mariscal Sucre u Ekvadoru Ne samo da ćete se zbog piste u ovoj zračnoj luci treskati naprijed i natrag, dok vrećica za povraćanje ne dosegne svoj puni kapacitet, zbog rupa i izbočina na pisti osjećat ćete se kao pravi filmski kaskader. Smještena usred glavnog i populacijski pretrpanog ekvadorskog grada Quita (znači da ne manjka stvari u koje se možete zabiti ako nešto pođe po krivu), po ovoj se pisti avioni nerijetko kližu zbog tropskog vremena. Kao da sve ovo nije dovoljno, u neposrednoj blizini nalazi se nekoliko potencijalno opasnih aktivnih vulkana i svako toliko oni eruptiraju, zbog čega je zrak tada prepun vulkanskih čestica, nebo je u potpunosti crno, a komadi vruće lave padaju na užarenu pistu.
Zračna luka na Nizozemskom otoku Saba 'Urezana' u 870 metara dugačku liticu dosjetljivo nazvanu Mt. Scenery (eng. scenery = pejzaž), ova pista jednako je opasna koliko i predivna. Na ovoj 396 metara dugačkoj pisti na čijim se krajevima nalaze ponori i litice, pilot avion prvo mora usmjeriti prema gigantskoj litici prije nego naglo počne upravljati avion kako bi se uskladio s pistom. S druge strane, ako možete otvoriti od straha suzne oči, vidjet ćete travnate livade koje podsjećaju na početne scene filma Gospodar prstenova, ponosne planine i kristalno čisto more čiji se valovi sudaraju s liticama.
Zračna luka Barra u Škotskoj Postoji razlog zašto su zračne piše betonirane, zar ne? Postoji direktna povezanost između kolnika i sigurnosti. No, Škoti toga očigledno nisu bili svjesni kada su gradili zračnu luku Barra koja umjesto standardne piste koristi mekanu pješčanu plažu. Piloti neprestano prilagođavaju različite strategije koje ovise o razini oceana, njegovim plimama i osekama, kako bi mogli spustiti avion. Kada konačno sletite, možete uživati u ovom zaista prekrasnom otoku skupljanjem školjki i upijanjem sunca. Samo, dok ste na plaži, pazite da na vas ne sleti avion.
Međunarodna zračna luka Toncontin u Hondurasu Ova jadna avionska pista zaista izgleda kao prava slučajnost, nenamjerna greška, kao kada se slijepac ide igrati arhitekta. Zbog ovoga nije ništa neuobičajeno što ćete na obližnjem parkiralištu koji se nalazi u sklopu aerodroma naići na avion parkiran između automobila. Svaki put kada žele sletjeti ovdje, piloti kao da trče preko prepreka jer je ova pista mješavina opasnosti od oštrih zavoja, izbjegavanja planine, nepredvidljivih vremenskih obrazaca i premale piste za prevelike avione. Morate priznati, zaista zanimljiv način da se igrate sa svojim životom.
Međunarodna zračna luka Don Mueang na Tajlandu Slijetanje ovdje je kao ona igra 'pogodi krticu', samo s golferima. Naime, usred same zračne luke nalazi se golf teren sa čak 18 rupa i piloti se moraju pobrinuti za to da ne slete na njih. Originalno izgrađena kao vojna zračna baza, kasnije otvorena za komercijalne letove, golf teren izgrađen je kako se vojnici ne bi dosađivali. Malo crveno svjetlo golferima daje do znanja da se pisti približava avion. No, što ako ste daltonist?
Zračna luka Mwanza u Tanzaniji Ako prije samog slijetanje kroz prozore vašeg aviona odlučite stvari pobliže promotriti dalekozorom, vrlo biste lako mogli uočiti znak 'Pazite na rupe na pisti', da ne spominjemo olupine starih aviona koji ograđuju samu pistu. Ova stara pista jako je kvrgava i sama vožnja po njoj izrazito je opasna. Na ovakvom će vam mjestu itekako poslužiti kaciga.