Od senzacionalnih "platiš dva, treći dobiješ gratis“ akcija, (iako vam zapravo možda ne treba ni jedan artikl), do glazbe, osvjetljenja i smještaja na policama, trgovine koriste čitav niz trikova kako bi vas natjerale da trošite više. Neke od zamki je lakše prepoznati, primjerice rotirajuća vrata ili tepih na ulazu koji su smišljeni kako bi vas usporili, no druga oružja iz arsenala daleko su suptilnija.
Psihologinja JulieSmith na svom Tiktoku otkrila je trik zbog kojih vam se preskupi artikl čini znatno povoljniji.
Efekt kadriranja
Kao primjer je ponudila sladolede – jedan koji stoji 3 funte, drugi koji stoji osam funti. Sladoled od osam funti čini se preskup, a obzirom na pet funti razlike svi će htjeti onaj jeftiniji.
Kako bi se (pre)skupi sladoled činio prihvatljivijim, trgovci stavljaju mamac – sladoled od sedam funti.
To se lako može pretočiti i u kune.
„Oni zapravo ne žele da kupite taj od sedam funti, on je samo mamac kako bi skuplji sladoled djelovao kao dobra prilika. Bez mamca, uspoređujete sladolede od tri i osam funti, ali s mamcem – pa zašto ne bi uzeli ovaj od osam funti, samo je funtu skuplji“, objašnjava kako funcionira psihološki efekt kadriranja.
Istaknula je kako kadriranje koriste sve trgovine od restorana do tehnoloških divova. „Ali neću imenovati“, zaključuje, znakovito stavljajući u uši Appleove AirPods slušalice.