Posljednjih se dana društvenim mrežama širi jedan neobičan oglas za posao trgovačkog supermarketa Edeka u Njemačkoj.
"Niste potpuno izgubljeni? Možete zamisliti da radite pet puta tjedno, a da odmah ne patite od burnouta (burnout sindrom ili sindrom izgaranja je stanje emocionalne, fizičke i mentalne iscrpljenosti uzrokovane pretjeranim i dugotrajnim stresom). Onda nam se javite", navodi se u oglasu trgovačkog supermarketa.
Radi se o pravom oglasu
Iako zvuči kao šala, zapravo je pravi oglas za posao iz supermarketa Edeka u Detmoldu u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji. Početkom rujna su voditelji trgovine Edeka Gebhardt objavili oglas u regionalnim novinama "Lippe aktuell". Ovaj oglas je nastavio kružiti internetom i zabavljati čitatelje, a neki ljudi smatraju da izaziva diskriminaciju.
Kada su ga pitali je li oglas za posao u interesu Edeka Verbund grupe, odgovorna udruga Edeka Rhein-Ruhr odgovorila je da više od 500 neovisnih trgovaca u toj udruzi samostalno upravlja svojim trgovinama i da im je dopušteno da sami odlučuju o temama kao što su asortiman proizvoda i cijene, radno vrijeme ili čak zapošljavanje.
Cilj oglasa
David Gebhardt, generalni direktor Edeke Gebhardt, je rekao: "Cilj Edeke Gebhardt bio je nesvakidašnji oglas za posao koji bi tim iskoristio za pronalaženje novih zaposlenika. To je uspjelo jer je broj prijava bio znatno veći nego za standardne tekstove. Gospodin Gebhardt je želio privući pozornost neobičnim oglasom, ali nije želio nekoga kritizirati ili diskriminirati."
Korisnici su bili različitih mišljenja, no neki su se osjećali uvrijeđenima: "Smiješno je, do te mjere da je problem 'slaviti bolest' kad si bolestan. I onda sam potpuno izvan umanjivanja važnosti burnouta."
Takvi oglasi mogu biti učinkoviti
Robindr Ullah je imao manje negativnu reacciju na taj oglas te je rekao da ovakvi oglasi za posao mogu biti vrlo učinkoviti za tvrtke. Robindr je izvršni direktor Trendence Instituta, konzultantske tvrtke koja pomaže tvrtkama s pitanjima koja se odnose na zapošljavanje, marketing ljudskih resursa i brendiranje poslodavaca, odnosno razvoj i izoštravanje brenda poslodavca.
"Odlučujući čimbenik hoće li ovako nešto funkcionirati je uklapa li se oglas za posao u cjelokupnu strategiju zapošljavanja. Stoga je važno i u maloprodaji kadrove tražiti regionalno pa tako i putem oglasa u tiskanim medijima. No, tamo se doista moraju istaknuti kako bi pobudili interes, a oglas Edeke to definitivno čini. Vidio sam toliko oglasa za posao od kojih su svi odmahivali glavom, ali koji su na kraju upalili", rekao je Ullah, koji je prethodno bio na čelu HR marketinga u Deutsche Bahnu, a zatim je bio na čelu globalnog brendiranja poslodavaca u tehnološkoj grupi Voith, prenosi Fenix Magazin.