Kawaii je japanska riječ za slatke stvari, a nedavno je postala predmet istraživanja. Studiju su proveli psiholozi za Sveučilišta u Hirošimi i dobili su zanimljive rezultate. Ako ste tijekom radnog vremena gledali fotke slatkih životinja, sada imate dobar izgovor da nastavite s tom praksom.
Naime, takve fotografije pozitivno utječu na naše sposobnosti i ponašanje na poslu, čineći nas produktivnijima, piše BrightSide.
Više marimo
Od sudionika prvog eksperimenta tražilo se da budu oprezni tijekom igranja dječje igre Operacija, prije i nakon gledanja slika mačića i štenaca. Rezultati su pokazali da su slike životinja potaknule sudionike da nastupaju s više nježnosti i pažnje.
Znanstvenici stoga sugeriraju da slatke stvari pokreću određene emocije zbog kojih se ponašamo opreznije, a to se može koristiti u specifičnim radnim situacijama, poput vožnje.
Pomaže nam da se fokusiramo na detalje
Drugi i treći eksperiment imali su za cilj utvrditi poboljšavaju li fotografije slatkih životinja našu koncentraciju i usredotočenost na detalje. Ispostavilo se da to čine jer su sudionici ostvarili bolje rezultate nakon što su ih pogledali.
Shutterstock
Ipak, najzanimljivije je što zadatak nije sugerirao pomoć nekome pa ovaj rezultat nije bio motiviran željom za brigom. Ispostavilo se da sama simpatičnost životinja utječe na našu sposobnost da se bolje usredotočimo i radimo.
Nadalje, reakcija na odrasle životinje nije bila toliko jaka kao reakcija na bebe. To se može objasniti činjenicom da ideja o slatkim životinjama povezuje s tzv. 'dječjom shemom', skupom značajki poput velike glave, visokog izbočenog čela i velikih očiju. Male životinje imaju takve karakteristike, zbog čega štenad i mačiće smatramo slađima od starijih pasa i mačaka.