Jeste li ikada osjetili da vam se samopouzdanje urušava jer vas je mimoišlo unaprjeđenje na poslu u korist manje iskusnog i kompetentnog kolege ili kolegice? Ili kad izostane uspjeh u nečemu u što ste dugo i vrijedno ulagali, dok nekome drugome to isto padne s neba?
Razočaranje, bijes i neispunjenost posve su prirodne reakcije na izostanak priznanja ili rezultata koje zaslužujemo. Međutim, ako želite ono što vam zaista pripada, onda morate svladati vještinu samopromocije.
Bojazan da će nas drugi vidjeti kao sebičnu i hladnu osobu često nas sprječava da ponudimo svijetu svoje vještine i talente na pravi način. Međutim, da bismo promijenili takav stav moramo o sebi razmišljati kao o brendu. U tom kontekstu najvažniji su shvaćanje, definiranje i promocija brenda. Kad to napravite, moći ćete ga dobro prodati i ostvariti se u osobnom i profesionalnom smislu.
1. Identificirajte svoj brend
Svaki uspješan marketinški agent sa zavidnom provizijom zna da je utvrđivanje jedinstvenog prodajnog faktora od presudne važnosti prije nego što započne promociju.
Bez obzira na to jeste li uspješna žena u nekoj kompaniji ili domaćica, utvrdite što je to što drugi od vas najviše traže. Možda je to vaša savršena organiziranost ili strpljenje? Ili pak to što ste uvijek dostupni prijateljima kada im je potrebna pomoć i netko da im podigne raspoloženje?
Napišite popis stvari u kojima ste dobri, a zatim izaberite četiri koje najbolje oslikavaju samu bît vaše osobnosti.
2. Provjera stvarnosti
Sljedeći korak u stvaranju osobnog brenda jest provjera stvarnosti. Bez obzira na to koliko će vam, možda, biti neugodno, zamolite obitelj i prijatelje da napišu tri osobine koje vas najbolje opisuju. Riječi koje koristite da biste definirali osobni brend trebaju biti one koje se najčešće spominju.
Ako više ljudi kaže da ste, na primjer, strpljivi i smireni, počet ćete sebe gledati u novom svjetlu, a ovi atributi bit će svakako ključni faktori vašeg brenda.
3. Procijenite svoju vrijednost
Kad vidite pisanu definiciju svog brenda, bit će vam lakše procijeniti svoju vrijednost, i u privatnom i u poslovnom okruženju. Na poslu dopunjujte životopis novim dostignućima. Izvan posla zapisujte sve što ste napravili.
Ako osjećate da niste dovoljno cijenjeni, uključivanje partnera u definiranje vaših vrijednosti podsjetit će ga zbog čega je s vama.
4. Prvi dojam je zaista važan
Kompanije su svjesne važnosti PR službe, kao i da prezentacija određuje uspjeh ili neuspjeh. Isto vrijedi za vaš osobni brend. U živom kontaktu važni su izravan pogled u oči, osmijeh i odjeća u kojoj se osjećate ugodno.
U današnje vrijeme, prvi dojam se često stvara i prije osobnog susreta zahvaljujući prepisci putem e-pošte ili telefonskim razgovorima. Zato je važno prilagoditi rječnik i uvijek ostavljati dojam pozitivne osobe.
5. Postavite ciljeve i komunicirajte
Kada budete sigurni u osobne kvalitete i ono što možete ponuditi, postavljanje jasnih ciljeva motivirat će vas da idete prema naprijed. Stručnjaci kažu da ciljevi trebaju biti specifični, mjerljivi, ostvarivi i vremenski određeni.
6. Budite vidljiviji
Stranice društvenih medija, kao što su Twitter, Linkedin i Facebook, ako se koriste na pravi način, pružaju šansu da budete primijećeni. No, imajte na umu da sve što postavite utječe na vaš brend. Zato budite promišljeni i dosljedni. Razmišljajte o tome što ljudi žele i očekuju od vas, sada i u budućnosti, i nikako nemojte pisati o trivijalnim stvarima, niti negativno komentirati događaje.
Također, postoje suptilniji načini za podizanje poslovnog rejtinga. Umjesto da kontaktirate s osobom svog poslovnog ranga, obratite se onome tko je na višoj hijerarhijskoj ljestvici. Čak i ako vas 'vrati na vaše mjesto', ta osoba će registrirati vaše ime i ono što radite.
7. Proširite brend
Vrijeme je za promociju vašeg brenda. Ako ste prirodno skromni, onda ćete se morati bodriti racionalnim razmišljanjem: "Ne mogu se svidjeti baš svima, ali to i nije važno." Kao i svi veliki promoteri, vježbajte pozitivnu distribuciju svog brenda.