ZNATE LI KOJI SU? / Najpopularniji proizvodi 'made in Croatia' koje cijeli svijet obožava

Image
29.11.2017.
16:25
VOYO logo

Kravata

Najpopularniji hrvatski izum zasigurno je kravata koja je, sasvim sigurno, stigla do gotovo svakog kutka svijeta. U početku se koristila kao rubac oko vrata po kojem su bili prepoznatljivi hrvatski vojnici još davne 1618. godine. Popularizirali su je Francuzi, točnije francuski kralj Luj XIV. koji je usvojio ovaj odjevni predmet 'A la Croate' ili 'na hrvatski način'. Jedan od prvih podataka o popularnosti kravate datira iz 1667. godine kada je posebna pukovnija Royal Cravates bila nazvana po Hrvatima koji su bili u njenom sastavu i nosili kravatu. Prva službena upotreba kravate zabilježena je 1656. godine. Nakon toga se ovaj odjevni predmet počeo širiti Europom kao znak otmjenosti i kulture. S vremenom je kravata postala simbol napretka, a poseban zamah u proizvodnji i popularnosti dobiva nakon Prvog svjetskog rata. Nezaobilazan odjevni predmet svih poslovnih ljudi kravata postaje 1900-ih godina kada se počinju smišljati i različiti načini vezanja. Thomas Fink i Yong Mao tada otkrivaju da postoji 85 teorijskih mogućnosti vezanja standardnog čvora kravate. Godine 2003. godine u Puli je svezana najveća kravata na svijetu naziva 'Kravata oko Arene' koja je ušla u Guinnessovu knjigu rekorda. Danas se kravata mijenja sukladno trendovima te neke boje ili veličine postaju više ili manje popularne, ali i dalje nimalo ne gubi na svojoj popularnosti kao jedan od najpoznatijih hrvatskih izuma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

man wearing a rose buttonhole wedding flowers

Pametne klupe i autobusne postaje

Inovator prve pametne klupe u Europi 2015. godine hrvatski je genij Ivan Mrvoš. Osnivač tvrtke do sada je osvojio brojne nagrade na nacionalnim natjecanjima za inovacije. Na prvi pogled doima se kao obična klupa modernijeg dizajna, no zapravo krije mnogo toga. Ova klupa napaja se zelenom solarnom energijom, a na njoj možete pronaći USB priključke za punjenje telefona i drugih pametnih uređaja, bežični punjač, besplatni Wi-Fi hotspot, sustav hlađenja sjedala, uličnu rasvjetu te senzore za prikupljanje podataka uz online platformu za praćenje i analizu podataka. Pametne klupe vrtoglavo su se brzo proširile Europom pa tako ova tvrtka svoje partnere ima u Slovačkoj, Danskoj, Mađarskoj, Švedskoj, Dubaiju i Australiji. Pametne klupe danas se nalaze u većini hrvatskih gradova, a sve češće možemo vidjeti i još jedan pametni hrvatski proizvod – pametne solarne autobusne postaje tvrtke Energomobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vegeta

Jedan od najpoznatijih hrvatskih proizvoda u kulinarstvu jedinstvena je kompozicija povrća i začina naziva Vegeta. Profesorica Zlata Bartl sa svojim je timom stvorila ovaj dodatak jelima u Podravkinom istraživačkom laboratoriju 1958. godine. U počecima se zvala Vegeta 40, a od onda je poznata po svojoj plavoj boji i ilustraciji kuhara s pakiranja. Prvi put je na tržište lansirana 1959. godine i odmah doživljava uspjeh! U svijet je krenula već 1967., najprije u Mađarsku i tadašnji SSSR. Tijekom 1971. dobiva današnji naziv koji svi znamo – Vegeta - a tada se širi na Švedsku, Zapadnu Njemačku, Austriju, Čehoslovačku, pa čak i Australiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Vegeta je dugi niz godina bila poznata i po vrlo uspješnom TV serijalu "Male tajne velikih majstora kuhinje" koji se počeo emitirati 1974. godine. U serijalu su se prikazivale kulinarske vještine i recepti koji su u to vrijeme obilježili prostore bivše Jugoslavije. To je bilo vrijeme kada je Vegeta ušla u mnoge kuhinje, ali i srca korisnika. Iz ovog TV serijala dolazi poznata rečenica "... i jedna žlica Vegete." Prva promjena ambalaže napravljena je 1994. godine, a 2000. Podravka otvara novu robotiziranu tvornicu u Koprivnici i tvornicu u Mađarskoj. Nakon Mađarske, otvorena je tvornica u Poljskoj gdje Vegeta 2004. godine dobiva priznanje "Superbrand". Godinu nakon toga slijede novi proizvodi na čak šest svjetskih tržišta. Uspjeh brenda raste iz godine u godinu te je na vodećoj poziciji među najjačim brendovima regije. Vegeta se danas prodaje u više od 50 zemalja svijeta.

Električni bicikl

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna od uspješnica s kojom se Hrvati mogu pohvaliti je i prvi hrvatski električni bicikl mladog inovatora Mate Rimca. Prvi model Greyp G12 u proizvodnji je od siječnja 2014. godine i unio je pravu revoluciju u urbani prijevoz. Da je uistinu tako svjedoči podatak kako je bicikl od tada isporučen na pet kontinenata u 26 zemalja, a to je bio samo početak proboja na svjetsko tržište. Njegov nasljednik Greyp G12S ima još bolju izvedbu te pruža bolje iskustvo. Ovaj bicikl koristi biometričke senzore za paljenje motora koji se mogu dodatno programirati ovisno o korisniku i njegovim željama. Brzine su mu ograničene do 70km/h te su na samoj granici između električnog bicikla i motocikla. Sa širenjem popularnosti šire i proizvodnju za što je primjer električni bicikl eBiQE tvrtke Qoros s kojom surađuju od 2014. godine. Taj je bicikl također u potpunosti proizveden u Hrvatskoj. Nizanjem uspjeha dokazuju kako su postali prepoznatljiv centar znanja za razvoj i proizvodnju električnih vozila.

MP3 player

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svijetu najpoznatiji hrvatski programer, Tomislav Uzelac, 1997. godine osmislio je AMP MP3 Playback Engine koji se smatra prvim MP3 playerom. Taj softver koristila je tvrtka Nullsoft koja je osmislila grafičko sučelje za PC. Točnije, dva su američka studenta njegov sustav prilagodili za rad na Windowsima pa ga nazvali WinAMP. Ovime su stekli više od 25 milijuna korisnika što je omogućilo široku primjenu MP3 formata koji je promijenio način produciranja i distribuiranja glazbe. Winamp je tako postao najpopularniji softver za reprodukciju audio i videosadržaja, a dolazi iz Lijepe naše.

Image
Image

This is my favorite song!

M-parking

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako možda zvuči nevjerojatno, ova je inovacija u svijet došla upravo iz Hrvatske! Još 2001. godine m-parking sustav osmišljen je u Hrvatskoj, dok su sličan sustav naplate koristili Kanađani i Irci, ali ne SMS-porukama već pozivom. Zagrebparking jedini omogućuje da pošaljete broj tablice svog parkiranog vozila na njihovu mobilnu adresu te tako platite parkiranje s mobilnog računa. Hrvatski patent je zaštitio direktor Zagrebparkinga Mate Kraljević. Hrvatska parking udruga u suradnji je s mobilnim operaterima u Hrvatskoj što joj olakšava integraciju među građanima. Organizacijski i tehnički problemi tako su se smanjili te se ideja proširila iz Zagreba na cijelu Hrvatsku. Osim hrvatskih gradova, ovaj patent zainteresirao je cijeli svijet! S pomoću istog sustava ZET je uveo i SMS plaćanje tramvajskih i autobusnih karata.

Image
Image

Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji sa Podravkom i po najvišim uredničkim standardima Telegram Medije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://www3.smartadserver.com/imp?imgid=20512739&pgid=884643&tmstp=%5Btimestamp%5D&tgt=%5Btargeting%5D
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo