NIJE BEZ RAZLOGA /

Kožna etiketa na trapericama ima skriveno značenje: Njena uloga je veća nego što mislite

Image
Foto: Freepik

Kožna etiketa na trapericama nosi snažnu poruku koja seže daleko iznad samog brendiranja, a njezina simbolika i danas ima važnu ulogu

21.3.2025.
7:22
Freepik
VOYO logo
VOYO logo

Traperice, neizostavan dio garderobe milijuna ljudi diljem svijeta, nose sa sobom bogatu povijest i brojne dizajnerske detalje koji ih čine prepoznatljivima. Jedan od tih detalja, često zanemaren, jest kožna etiketa koja se nalazi na stražnjoj strani. Ona nije samo puki ukras ili marketinški trik nego je simbol autentičnosti, kvalitete i nasljeđa.

Kožna etiketa na trapericama simbolizira njihovu transformaciju iz radne odjeće u pravi modni simbol, a njezina uloga nije samo brendiranje. Kroz povijest, ova je etiketa postala ključan element u borbi protiv krivotvorina, osiguravajući da kupci dobiju originalni proizvod.

Image
Foto: Profimedia

Kožna etiketa ima svoju svrhu

Kožna etiketa na stražnjoj strani traperica, nije samo estetski dodatak. Njezina prvotna svrha bila je višestruka i ključna za uspjeh brenda Levi Strauss & Co. Prva kožna etiketa pojavila se 1873. godine, nedugo nakon što su Levi Strauss i Jacob Davis patentirali traperice s bakrenim zakovicama. U to vrijeme, traperice su bile prvenstveno radna odjeća, izdržljiva i praktična za rudare, farmere i druge radnike.

U kasnom 19. stoljeću, tržište je bilo preplavljeno imitacijama. Kako bi se istaknuli od konkurencije i zaštitili svoj proizvod, Levi Strauss uveo je kožnu etiketu. Ona je služila kao jasan vizualni identifikator, omogućujući kupcima da na prvi pogled prepoznaju originalne Levi's traperice. Etiketa je nosila ime brenda, a kasnije i prepoznatljivi logo s dva konja koji pokušavaju rastrgati traperice – simbol izdržljivosti i kvalitete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DOBRO JE ZNATI /

Znate li što znače ovi simboli na etiketama odjeće? 'Možete spriječiti katastrofu'

Image
DOBRO JE ZNATI /

Znate li što znače ovi simboli na etiketama odjeće? 'Možete spriječiti katastrofu'

Krivotvorenje je bio ozbiljan problem, a kožna etiketa bila je jedan od prvih alata u borbi protiv njega. Kvalitetna koža, specifičan način utiskivanja logotipa i informacija o proizvodu te prepoznatljiv dizajn – sve su to bili elementi koje je bilo teško replicirati. Krivotvoritelji su se mučili s imitacijom, što je pomoglo u očuvanju reputacije i vrijednosti originalnih Levi's traperica. Osim brendiranja i zaštite od krivotvorina, kožna etiketa je pružala i praktične informacije. Na njoj su se nalazili podaci poput broja modela i veličine, što je olakšavalo kupcima odabir i kupnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom godina, dizajn kožne etikete se mijenjao, odražavajući promjene u modnim trendovima i marketinškim strategijama. Izvorni logo s dva konja, predstavljen 1892. godine, i danas je prisutan na nekim modelima, kao podsjetnik na bogatu povijest brenda. Modernije verzije su uvedene kasnije, ali i dalje nose prepoznatljive elemente, poput crvene boje i specifičnog fonta.

Iako je koža prvotno bila odabrana zbog svoje izdržljivosti, danas se sve više koriste i alternativni materijali. Ove alternative nude sličnu estetiku i izdržljivost, ali s manjim utjecajem na okoliš, piše Medium.

POGLEDAJTE VIDEO: Možete li prepoznati tetovaže naših nogometaša? Od Pape, babuške, Bogorodice do Harryja Pottera

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
FINALE SHOWA GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo
Još iz rubrike
Još iz rubrike