samo najjači ostaju /

Mogli smo svi dosad biti direktori: Koliko nam je samo genijalnih biznis ideja palo na pamet u pripitim noćima, a do jutra smo ih zaboravili

Image
Foto: Privatna arhiva

Ne treba biti bedak i samo vjerovati u ideju i misliti da će se sve ostalo posložiti. Treba se istražiti tržište, izračunati troškovi, ima tu posla. Ali ne treba posustajati

8.9.2018.
14:17
Privatna arhiva
VOYO logo

"Ništa nije originalno. Kradite od svega što rezonira s vašom inspiracijom ili hrani vašu maštu. Gutajte stare filmove, nove filmove, glazbu, knjige, slike, fotografije, pjesme, snove, nasumične razgovore, arhitekturu, mostove, ulične znakove, drveća, oblake, tijela vode, svjetlosti i sjene.

Izaberite krasti samo ono što direktno govori vašoj duši.
Ako to napravite, vaš rad (i krađa) bit će autentični.
Autentičnost je neprocjenjiva, originalnost nepostojeća
".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jim Jarmusch

Svaku drugu kavu, druženje, pijanku, osim emocionalnih problema svojih prijatelja slušam i priče o najnovijim biznis idejama istih ljudi. Gledam im entuzijazam, gledam mrki izraz lica kada shvate koliko je posla ispred njih te najčešće propast te iste ideje zbog nedovoljne upornosti samog idejnog kreatora. Istina, ponekad je kriva sama loša ideja i pretjerano samopouzdanje autora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj fenomen se zove Dunning-Krugerov efekt i relativno je novi pojam u psihologiji, a odnosi se na neobučene osobe koje imaju 'iluziju superiornosti', rangirajući svoju sposobnost iznad prosjeka, puno više nego što ona zapravo jest. Tada sam pisala kako bih voljela da imam to samopouzdanje glupih i hrabrost bezobraznih jer sam u ovom životu naišla i na ljude nesvjesne svoje kvalitete koji su ipak nekako našli svoju publiku, one još slabije u prosudbi nečijih sposobnobnosti zbog vlastite ograničenosti. 

E sad, ja vam neću ponavljati nešto već ranije napisano, već ću vam pokušati dati injekciju upornosti u ideji koju već posjedujete. 

  • Koliko nam je samo ludih ideja za biznis ideju palo na pamet dok smo bili u razno raznim stanjima uma, dok su nam glave bile u dimu, a tijelo nam se gegalo u ritmu polupijane trbušne plesačice?
  • Koliko biznis ideja nam je palo na pamet iz zezancije, a neki su ih drugi kasnije ukrali jer vašu zezanciju uopće nisu shvaćali šalom nego ozbiljnim dealom?
  • Koliko se mladih ljudi želi okrenuti nečem svom, biti sam svoj šef i nijedna im se ideja ne čini toliko originalnom i onda odustanu?

Ili odustanu kada shvate koliko zapreka prvotno trebaju prijeći... Od birokracije, od truda i slanja svoje ideje na sto adresa dok je netko možda ne prepozna, od promoviranja te iste ideje. Da, ulog i rizik su veliki. Ako je vjerovanje u to premalo, onda će strpljivost biti proporcionalna prvom parametru. Jasno, realnost na prvom mjestu. Ne treba biti bedak i samo vjerovati u ideju i misliti da će se sve ostalo posložiti. Treba se istražiti tržište, izračunati troškovi, ima tu posla. Ali ne treba posustajati.

Uvijek se sjetim jedne poznanice koja je uz pomoć svojeg dečka grafičkog dizajnera počela prodavati najobičnije inspirativne citate uokvirene u slici. I to govorim o citatima ala 'Love is in the air' i 'New York, Pariz, Zagreb', crno na bijelo. I biznis im ide jer se ljudi trenutno napaljuju na uređenje interijera i šik format istog. Draga mi je poznanica i sve, ali ideja? Ideja nije niti pretjerano kreativna, a ide im, prodaju se. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evo meni je jednom palo na pamet raditi ajvar za kinesko tržište i to nakon što je moja zimnica prvi put samostalna ove godine ispala, da oprostite - je*eno. Već sam na papir stavili izračune koliko bi teglica morali ranije naručivati da bi isporuka došla do nekog broja za veleprodaju, ali krajnja računica je bila neisplativa. Ok, i sama ideja ajvariranja za kinesko tržište je bila neisplativa but you know what I mean. Neću vam odati tijek ajvarne biznis ideje, ali samo ću vam reći da se ne isplati :)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dugo istraživah i guglah kako bi vam skupila jednu galerijicu što bizarnih, što kreativnih ideja za biznis za koje ne bi vjerovali da su izmislili, a još manje da netko to kupuje. Ali da, to postoji!

#Kolica za bebe koja su ujedno i romobil 

(Foto: pixstudio)

https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-6-1.jpg

#Kravata koja je ujedno i spremište za alkohol

(Foto: flasktie.co)

https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-7-1.jpg
https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-7-2.jpg

#Pin pong stol ili vrata

(Foto: tobiasfraenzel.com)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-8-2.jpg

#Odjeća za bebu/krpa za čišćenje podova

(Foto: Imgur)

https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-16.jpg

#Jastuk za grljenje

(Foto: Amazon.com)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-1-1.jpg

#Posuda za kavu/pegla

(Foto: Art Lebedev)

#Plastični omot za sendvič s plijesni da vam ga ne bi netko ukrao

#Ovo svima treba: remen i metar u jednom

#Daska za rezanje kruha koja ujedno automatski hrani i ptice

(Foto: Curro Claret)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-20.jpg

#Patkaste brnjice za pse 

(Foto: OPPO)

#Kišobran za pse

(Foto: ​Amazon.com​)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

#Mikrofon/spužva za kupanje

(Foto: ​Amazon.com​)

https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uuuploads/crazy-inventions/crazy-inventions-34.jpg

#Držač za šampon

(Foto: Imgur)

Pa si vi još jednom razmislite kada počnete vrištati sami sebi koju ste glupu ideju upravo smislili. Možda ona uopće nije tako glupa, a uz pravu istragu pozadine te ideje i provjere postoji li već i u kojem obliku, možda i vi jednom postante vlastiti CEO. Samo iščekirajte Kickstarter, jednu od najvećih online platformi za spozoriranje tih ideja gdje je ljudima predstavite. Korisnici koji su već tamo nemaju dovoljan početni kapital, no dovoljno bogati, ako im se vaša ideja svidi, rado će vam glumiti mecene. Malo po malo, korak po korak. Rome wasn't built in a day.

Sve što ti treba u životu je neznanje i zdravo samopouzdanje. I uspjeh ti je zagarantiran. Neznanje i znatiželja će gurati te prema naprijed, a zdravo sampouzdanje dati hrabrost da preskočiš tu ogromnu lokvu blata vlastite nesigurnosti i stupiš na drugi dio ulice neokaljan. Loše je samo, kada se precijeniš. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo