Modne žrtve /

Koliko lažnjaka šeta gradom i estradom?

Koliko ste spremni platiti za torbicu koju sanjate? Tisuću, dvije eura? Ili biste se radije provukli s lažnjakom za nekoliko stotina kuna? Vjerujemo da niste ni svjesni koliko lažnjaka šeta gradom i estradom.

4.11.2013.
17:43
VOYO logo

Čini se da žena lakše podnese kad joj slaže muškarac, nego li lažnjaka na sebi, pogotovo ako je za stvar koju je platila nekoliko stotina ili tisuća eura shvatila da je samo kopija! No, kada već ispadnete 'modna žrtva' ili bolje rečeno budala, jednako boli i uludo potrošen i mnogo manji iznos.

"S obzirom da se bavim sportskim aktivnostima, nemoguće da taj brend, da je original da nakon prvog prava izblijedi i da se totalno stisne!" rekla je pjevačica Emilija Kokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lažnjak, pojam je to koji se s globalnom krizom i medijskim bombardiranjem skupocjenih modnih artikala, uvukao u gotovo svaku poru osiromašenog stanovništva koje želi, ali si teško može priuštiti skuplje, bolje, modernije.

"High street moda je stvorila imperij na kopiranju ili inspiraciji velikim imenima," tvrdi modna kreatorica Lana Biondić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pa ja znam neke ljude koji to furaju, meni je to suludo. Ne razumijem zašto bi netko htio biti ono što nije ili davati neku lažnu sliku o sebi koja ne postoji", otkrila je Anita Dujić Veljača, koja ne podržava lažnjake.

"Čujte, ako si netko ne može priuštiti, šta ja znam, pa ga to veseli - tko sam ja da mu sudim", bio je iskren modni stručnjak Nenad Korkut.

Kopira se sve - od igle do lokomotive, no najpoželjnije kopije prihvatljive cijene za svaki džep definitivno su neki od ženinih najboljih prijatelja - nakit, odjeća i torbe!

Primjera radi, najjeftiniji model Hermèsove Birkin torbe košta gotovo 38.000 kuna, a cijena ponekad prelazi i nevjerojatnih 650 tisuća kuna. Kopija iste može se naći za tek stotinjak eura, pa je upravo to cijena koja može utažiti glad modnih zaljubljenika koji novca baš i nemaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pa moj savjet je - ne kupujte lažnjake, zato što nekako koliko je izdašno financijski, trudim se podupirati dizajnere i novce i kreativu, pogotovo naše dizajnere, ne bih se osjećala dobro sa lažnjakom!" dodala je Dujić.

Dobro se nije osjećala niti Lana Biondić, koja je lansirala liniju haljina Sdress. One ne samo da su osvojile srca domaćih jet seterica, već su inpirirale i neke lažne kreatore, ili bolje rečeno poduzetnike, koji su istu kopirali i sada je prodaju po vrlo niskim cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U konkretnom slučajnu, netko je kreirao udarni model ove sezone i ja već neko vrijeme u gradu viđam onako mlade cure koje nose moje haljine, ali nije to taj rukav, i ok, niti sam ja izmislila siluet modu, ali ovo je upečatljivi model!" osvrnula se Lana na svoju liniju haljina.

Tako je Lana od modne kreatorice postala fashion detektivka.

"Pratila sam mladu damu, došla do toga dućana i otkrila da se dućan bazira na kopiranju moga brenda", dodala je dizajnerica koju je zanimalo tko je kopira.

Nije Lana jedina koja je ušla u trag modnim lopovima. Danas je krađa tuđih ideja čini se vrlo unosan posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imam par slučajeva, kontaktiraju me mladi dizajneri da ih objavim na blogu. Pogledam i vidim nakit koji je kopiran već od nekoga razvikanog", rekla je frustrirana kreatorica.

"Ne kupujem lažnjake, smatram da je to je to krađa intelektualnog vlasništa, a to je već ozbiljniji  problem", rekao je stilist Borut Mihalić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problema je zbg lažnjaka imala i bivša premijerka Jadranka Kosor. Vijest da je ona ljubiteljica torbi Fendi Peekaboo, čija se vrijednost, ovisno o modelu, kreće između 15 i 35 tisuća kuna, sablažnjive razmjere poprimila je tek kad je poručila da nije riječ o originalu.

O lažnjacima Marka Grubnića također se vodila velika javna rasprava.

"Svi oni koji govore da je to original, nije", rekao je kratko i jasno Ivica Skoko.

"Ja osobno bih radije nosio original Zara torbu, nego fake Birkin", oglasio se Marko Grubnić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegovim arsenalom torbi pozabavila se i porezna služba koja ga je pozvala na obavijesni razgovor kako bi dokazao i podrijetlo skupocjenih torbica, koje ljubomorno čuva u svome ormaru.

Šuška se kako im  je u četiri zida porezne uprave objasnio da su torbe tek blijede kopije i izlistao im pravo financijsko stanje. Tako Louis Vuitton torbica, koju često nosi, ne stoji 7.000 kuna već 1.500, Gucci nije 10.000 kuna već 1.500, a Stella McCartney nije 4.500 kuna koliko stoji original već okruglih tisuću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je sve laž, mi smo danas podnijeli tužbu", poručio je Tomislav Brčić iz PR-a.

No, slaba je utjeha da možete grijati sudske klupe i dokazivati kazneno djelo kada potrošite puno love za bezvrijednu kopiju. Često osramoćeni vlastitim neznanjem za prepoznavanjem originala ispadnete samo običan naivac.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo