iz karlovca /

Jedinstveni okusi, ali i kreativna imena: Kob, Crna čarobnica i Anisa djelo su skromne Pivovare Podrum

Image

Trenutno osmišljavaju i četvrtu pivu koju će predstaviti kupcima

10.10.2021.
12:00
VOYO logo

RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o Darku Ribiću, jednom od suvlasnika male karlovačke pivovare koja proizvodi kreativna piva. 

U podrumu ispod karlovačke tržinice nalazi se skromni pogon Pivovare Podrum. Ova mala pivovara rezultat je rada Ivana Milašina i Darka Ribića. Prije 2019. Milašin je imao obrt u kojem je proizvodio pivo za svoj kafić, a potom je u pivovaru svoje vrijeme i novac uložio i Ribić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Nekoliko puta sam kušao pivu, jedan put je bila tako dobra da sam rekao 'pa ponudi to u kafiću', dao sam mu ideju. Kada se povećao kapacitet, kad je piva bila sve bolja, a u kafiću slabiji promet, on se odlučio i opredijelio samo za pivovaru. Trebao mu je investitor i tu sam u priču ušao ja'', pojasnio nam je Darko Ribić.

Pivo s jedinstvenim okusom

Znaju se već jako dugo, a sada su i poslovni partneri. Kupcima nude tri vrste piva kreativnog imena i u omotu koji je ručni rad. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Imamo craft piva. Jedno svijetlo, jedno tamno i jedno začinjeno anisom. Anis je biljka koja ima okus sličan Bronhi bombonima. Pivo s anisom smo smislili za vrijeme korone. Ja doma za sebe pečem rakiju i bez veze sam rekao 'mogli bi i u pivo staviti anis'. Iz šale sam to rekao, no kad smo isprobali, već prvi pokušaj je bio hit'', kaže nam Ribić.

Image
Foto: Facebook/Pivovara Podrum

Inače, anis je poznat po svojim aromatičnim začinskim i ljekovitim svojstvima. Anis mnogi koriste jer vjeruju u njegovo ljekovito djelovanje. Smatra se da poboljšava probavu, potiče iskašljavanje, sprječava rast bakterija, zaustavlja grčeve i smanjuje nadutost.

''Ta piva, koju smo nazvali Anisa, vrlo je neobična. Zamislite piti pivo s okusom Bronhi bombona. Ljudi su jako podijeljeni, ili je vole ili je mrze'', rekao je Ribić.

Osim Anise, nude i svijetlu pivu Kob. Za kreiranje ovog imena zaslužan je Ribićev partner. Ime je nastalo po imenu Milašinova kafića koji se zvao 'Dobra Kob'. To je lovački kafić, pojašnjava Ribić, a dobra kob u lovačkom žargonu znači 'puno sreće'. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
varaždinski obrt /

Urarski obrt postoji od 1969., a vlasnik kaže: 'Ako ljudi shvate vrijednost satova, bit će posla i za moje sinove'

Image
varaždinski obrt /

Urarski obrt postoji od 1969., a vlasnik kaže: 'Ako ljudi shvate vrijednost satova, bit će posla i za moje sinove'

Crna čarobnica

Tamno pivo, prikladno nazvano Crna čarobnica, nastalo je za bikere iz motokluba Moto Legija koji je još uvijek redovito naručuju za svoje fešte. 

''Sam okus Čarobnice je čaroban, fin. Malo vuče na kavu zbog prženog slada'', pojašnjava Ribić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najpopularnija je Kob. Ribić primjećuje kako se ljudi teško odvaže probati piva koja nisu svijetla, na koja su najviše navikli. No, uvjerava, tko proba Crnu čarobnicu, uvijek je naruči ponovo.Sva njihova piva su ale, što znači trebaju i veću temperaturu za vrenje od lagera. Ale kvasac se često naziva i kvasac gornjeg vrenja. Zainteresirani kupci ih mogu nazvati, poslati mail, posjetiti njihov Facebook na kojem mogu pronaći više informacija ili navratiti u njihovu pivovaru. 

Drže se svoje recepture, kažu uvijek treba biti precizan i paziti tijekom svakog dijela procesa. S obzirom da su tada još bili na početku kada se pojavio koronavirus, Ribić priznaje, bilo im je teško.

Image
Foto: Facebook/Pivovara Podrum

''Bilo je jako teško na početku. Mi smo trebali, prema našem poslovnom planu, za godinu dana imati rasprodan kapacitet da bi mogli još nekog zaposliti. Prvu prodaju počeli smo u siječnju 2020. I sjajno nam je išlo, no kad je došla korona odjednom – stop'', opisuje Ribić.

Ono što im sada puno pomaže su brojne manifestacije koje su se počele odvijati na otvorenom. Trenutno osmišljavaju i četvrtu pivu koju će predstaviti kupcima. Želja im je imati četiri standardne pive i nekoliko sezonskih. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''U planu nam je i proizvoditi ocat od onog kuhanja piva koje nam ne uspije. Kad nam se dogodi na nismo dobro pazili ili se nešto drugo dogodi, pa piva više ne odgovara našim kriterijima, želimo od toga raditi ocat. Ali to je još za probu, radim to doma'', rekao nam je Ribić.

Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo