ĆELAVOST POSTAJE PROŠLOST? / Znanstvenici su otkrili tehniku koja bi mogla riješiti problem koji muči većinu muškaraca

Foto: Thinkstock, Goodluz

Tim znanstvenika se nada da bi se folikuli uzgojeni u laboratoriju mogli presaditi na glavu ćelave osobe i omogućiti kosi da ponovo izraste

25.10.2022.
Thinkstock, Goodluz

Znanstvenici misle da bi ćelavost mogla postati prošlost nakon što su uzgojili folikule dlake u Petrijevim zdjelicama. Znanstvenici s japanskog Nacionalnog sveučilišta Yokohama koristili su embrionalne stanice kože miševa kako bi postigli znanstveno otkriće.

Kontrolirali su prostorni raspored dviju različitih vrsta stanica, određujući kako rastu folikuli dlake, prenosi The Daily Star. Međutim, istraživanje je još uvijek u ranoj fazi, a postupak još treba testirati na ljudskim stanicama.

Ali tim se nada da bi se folikuli uzgojeni u laboratoriju mogli presaditi na glavu ćelavih osoba i omogućiti kosi da ponovo izraste.

TKO JE SPREMAN NA OVO? /

Običan začin mogao bi biti lijek protiv ćelavosti, ali postoji kvaka: 'Ne djeluje ako ga jedete...'

TKO JE SPREMAN NA OVO? /

'Zametci folikula dlake imaju sposobnost neogeneze kose'

Tehnika bi mogla pomoći u liječenju uobičajenih medicinskih stanja koja dovode do gubitka kose, poput muške ćelavosti i alopecije. Više od 80 posto muškaraca doživi gubitak kose tijekom života, a gotovo polovica žena također pati od gubitka kose.

Istraživači su promijenili raspored epitelnih i mezenhimalnih stanica, koje međusobno djeluju kako bi omogućile razvoj folikula dlake. Epitelne stanice su vrsta stanica koje prekrivaju površine tijela, iznutra i izvana, dok se mezenhimalne stanice nalaze u koštanoj srži i vitalne su za stvaranje i popravak skeletnih tkiva.

Laboratorijski uzgojeni folikuli implantirani su u kožu miševa i nastavili su stvarati više folikula, "implicirajući da zametci folikula dlake imaju sposobnost neogeneze kose."

Istraživački tim kaže da je sljedeći korak kreiranje eksperimenta korištenjem ljudskih stanica.