Društvene mreže obilježile su digitalno doba u kojem živimo pa tako ne iznenađuje da one značajno utječu na izbor naših odredišta, ali i na način na koji putujemo, od potrage za idealnim odredištem, aktivnostima koje nas zanimaju i hranom koju treba kušati pa sve do izbora odjeće. Booking.com, svjetski lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, proveo je istraživanje na 21.500 svjetskih putnika među kojima su i putnici iz Hrvatske kako bi otkrio koliki utjecaj društvene mreže imaju na izbor odjeće za putovanje.
Skoro polovica (48%) putnika iz Hrvatske smatra da je važno dobro izgledati na odmoru, no umjesto da odijevanjem zadive suputnike, njih 28% želi biti u najboljem izdanju radi fotografija koje se objavljuju na društvenim mrežama - posebice kada su u pitanju generacija Z (49%) i milenijalci (33%). Skoro četvrtina (23%) putnika iz Hrvatske pakira se uzimajući društvene mreže u obzir, odnosno znajući da će ih ljudi fotografirati dok su na odmoru.
Za
putnike iz Hrvatske prijatelji (71%), uz obitelj (62%) i modne
časopise (42%), uvelike utječu na modne izbore na
putovanju. Utjecaj koji društvene mreže imaju na rezervacije do
izražaja je došao 2018. godine kada je popularna kultura postala
glavna inspiracija* mnogim putnicima. Kao nadahnuće za odjeću
koju nose na putovanje, 40% putnika iz Hrvatske navelo je
televiziju.
No, jedan od deset (10%) putnika iz Hrvatske osjeća pritisak oko
kupovine nove odjeće za putovanje nakon što vide tuđe fotografije
s odmora na društvenim mrežama.
Koliko vremena zaista trošimo na pakiranje?
Voljeli to ili mrzili, planiranje i pakiranje odjeće za putovanje sastavni je dio pripreme za putovanje. Kakvu god vrstu putovanja zamislili, želite se osjećati ugodno i samouvjereno, stoga unaprijed isplanirane odjevne kombinacije predstavljaju jednu brigu manje.
Čak dvije petine (41%) svjetskih putnika smatraju pakiranje uzbudljivim dijelom svog putovanja dok samo jedna trećina (29%) putnika iz Hrvatske misli isto. Za gotovo dvije trećine putnika iz Hrvatske (73%) jedna od najvećih briga je kakve će biti vremenske prilike na odredištu, 50% putnika iz Hrvatske brine jesu li dovoljno istražili lokaciju na koju putuju, a brigu o tome pakiraju li dobru odjeću za putovanje ima samo 35% putnika iz Hrvatske
Planiranje odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija. Istraživanja su pokazala kako putnici iz Hrvatske u prosjeku troše gotovo četiri sata na pripremu odjeće za putovanje i isto toliko na pronalazak smještaja, što je manje nego što troše na istraživanje destinacije (pet sati). Zanimljivo je to da putnicima iz Hrvatske treba najviše vremena (46%) kada se pakiraju za party putovanje, pakiranje za posjet gradu drugo je po redu (23%), a zatim slijedi putovanje na destinacije s plažama (19%), dok najmanje vremena oduzima spremanje za spa putovanja (13%).
Svi mi trošimo velike količine vremena na osmišljavanje odjevnih kombinacija za putovanje, no modni dizajner Christian Cowan savjetuje: “Moja top preporuka za brzo pakiranje je držanje svega na vješalicama. Sva moja odjeća je na tankim vješalicama pa je lako spremim u kovčeg. Onda je po dolasku samo nabacim na držač. U svim osnovnim komadima odjeće koje ponesete trebali biste se osjećati vrhunski.”
A najbolji dio kupovine za putovanje? Kada je u pitanju nadolazeće putovanje, 11% putnika iz Hrvatske veseli se shoppingu prije putovanja, a nošenje odjeće u kojoj do izražaja dolazi preplanuli ten raduje 16% putnika iz Hrvatske. Odabir odjeće za putovanje zna biti težak s obzirom na svu silinu dostupne inspiracije. Stoga se 20% putnika iz Hrvartske okreće modnim trendovima, dok 21% njih podrobnije istražuje kombinacije prikladne odredištima.
Kada govorimo o pakiranju, svi smo doživjeli razne nezgode. Više od pola putnika iz Hrvatske (64%) dogodilo se da su spakirali previše stvari, njih 29% zaboravilo je neku od osnovnih potrepština, 16% putnika iz Hrvatske zaboravi spakirati punjač, 7% spakira premalo stvari. Problem koji najviše iritira definitivno su eksplozije bočica šampona jer 3% putnika iz Hrvatske neispravno zatvori posude s tekućinom.
Ako tražite inspiraciju za svoje sljedeće putovanje, dizajner Christian Cowan poručuje: “Kada su u pitanju fotografije za društvene mreže, pokažite ljudima svoju stranu koju oni još nisu vidjeli - odjenite novi kupaći kostim ili omiljenu haljinu, za promjenu stavite kosu u rep (ili je raspustite)! Začinite selfije zanimljivim pozadinama koje će ljudima pokazati da ste na odmoru. Ove će se godine sve vrtjeti oko životinjskih uzoraka i neprirodnih boja. Budite hrabri, živopisni i uzbudljivi! Ne bojte se spakirati i kombinirati različite životinjske uzorke - produbit ćete osobni stil i pokazati svijetu da se ne bojite. Stilski je to rizik, no definitivno se isplati.”
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!