HVALITE SE, A NI NE ZNATE / Dosta uznemirujuće: Facebook bi mogao znati kada ste se posljednji put seksali

Image
Foto: shutterstock

Izvješće britanske organizacije za zaštitu privatnosti 2019. godine je otkrilo zapanjujuće podatke kojima se koristila ova popularna društvena mreža

30.11.2021.
12:09
shutterstock
VOYO logo

Facebook i Mark Zuckerberg su uvijek korak ispred nas. Najkorištenija društvena mreža današnjice zna skoro sve o vama, a mogla bi znati i to kada ste posljednji put imali spolni odnos.

Aplikacije za praćenje menstruacije otkrivaju tajne

Kako je svojedobno pisao Washington post, najmanje dvije aplikacije za praćenje menstruacije, "Maya" i "MIA Fem", dijelile su intimne detalje o seksualnom zdravlju korisnica s Facebookom i drugim subjektima, otkriveno je u izvješću britanske organizacije za zaštitu privatnosti "Privacy International", objavljenom 2019. U nekim slučajevima, ti detalji, koje korisnice same unose u aplikaciju, uključuju kada je korisnica posljednji put imala spolni odnos, vrstu korištene kontracepcije, njezino raspoloženje i je li imala ovulaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Shutterstock

Aplikacije za praćenje menstruacije

Ovako saznanje našu sigurnost stavlja u nepovoljan položaj. Naše najprivatnije informacije dostupne su oglašivačima na Facebooku koji to mogu iskoristiti u svrhu detektiranja ljudi s ciljem njihove kategorizacije. Privatne informacije korisnica podijeljene su s velikim društvenim medijima putem "Facebook Software Development Kita", koji programerima omogućuje izradu aplikacija za određene operativne sustave, praćenja analitike te unovčavanje svojih aplikacija putem Facebookove reklamne mreže.

Image
ZVIŽDAČICA ODBACILA PLAŠT ANONIMNOSTI /

Facebook pod sve većim pritiskom: 'Saznala sam za stvari koje po mom mišljenju ugrožavaju živote...'

Image
ZVIŽDAČICA ODBACILA PLAŠT ANONIMNOSTI /

Facebook pod sve većim pritiskom: 'Saznala sam za stvari koje po mom mišljenju ugrožavaju živote...'

Prije nego što su se korisnice uopće mogle složiti s pravilima privatnosti aplikacija, "Maya" i "MIA", dijeljenje njihovih podataka je već bilo omogućeno Facebooku, navodi britanska organizacija za privatnost korisnika, piše WP. Glasnogovornik Facebooka, Joe Osborne, rekao je tada da oglašivači nemaju pristup osjetljivim zdravstvenim informacijama koje dijele ove aplikacije te je u izjavi potvrdio da Facebookov oglasni sustav "ne koristi informacije prikupljene iz aktivnosti ljudi na drugim aplikacijama ili na web stranicama", prenosi WS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Shutterstock

Facebook

Aplikacije za praćenje menstruacije i trudnoće, kao što su "Maya" i "MIA", postale su popularne kao zabavni, prijateljski nastrojeni suputnici koji pružaju uvid u često zastrašujući svijet plodnosti i trudnoće. Također se mogu koristiti za praćenje seksualnog zdravlja općenito, raspoloženja i drugih intimnih podataka. Nekoliko aplikacija za praćenje mjesečnice i trudnoće prozvano je zbog dijeljenja zdravstvenih podataka s poslodavcima i osiguravajućim društvima žena. Kao rezultat toga, mnoge žene kažu da su osmislile strategije za korištenje aplikacija tako da ne otkriju najintimnije informacije, piše WS. Među strategije ubraja se korištenje lažnih imena, dokumentiranje samo površnih detalja o ciklusu, pa čak i unošenje netočnih podataka.

Oglasile se i prozvane tvrtke

Plackal Tech, koji je razvio Mayu, rekao je u svojoj izjavi za Privacy International da će ukloniti Facebook Software Development Kit iz nove verzije svoje usluge. Nije bilo objavljenog odgovora Mobapp Developmenta, tvrtke iza MIA-e, a tvrtka nije imala trenutni komentar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Profimedia

4. Mark Zuckerbeg - 135 milijardi dolara: Suosnivač, izvršni direktor i predsjednik Facebooka, jedne od vodećih društvenih mreža u svijetu.

U Facebook izjavi uključenoj u izvješće, tvrtka je rekla da njezini uvjeti usluge zabranjuju programerima aplikacija da dijele zdravstvene ili osjetljive podatke te da je u kontaktu s Mayom i MIA-om kako bi ih obavijestila o mogućem kršenju tih uvjeta. Facebook je također rekao da, iako ima sustave za automatsko otkrivanje i brisanje informacija poput brojeva socijalnog osiguranja i lozinki iz informacija koje dijele aplikacije, tvrtka "traži načine da poboljša naš sustav/proizvode kako bi otkrila i filtrirala više vrsta potencijalno osjetljivih podataka."

Cijela se ova situacija događala 2019., ali niti iz današnje perspektive nije ništa manje uznemirujuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo