Postoji cijela umjetnost pravilnog ispričavanja, a istraživanja su pokazala da su isprike iskren način kojim možete smanjiti stres i ublažiti krivnju.
Pet jednostavnih koraka koji će vam pomoći kod ispričavanja:
1. Preuzmite odgovornost
Ako znate da je netko ljut na vas, vjerojatno za to postoji dobar razlog. Prije svega, razmislite što ste to mogli učiniti da tu osobu uznemirite. Ako niste učinili ništa loše, nemojte se ispričati. No, ako jeste, prijeđite na drugi korak.
2. Odmah se ispričajte
Ako ste učinili nešto loše ili neprilično, nemojte se pokušavati sami sebi opravdati. Neka druga osoba odmah zna da vam nije bila namjera da je povrijedite. Idealno je to učiniti licem u lice, ili telefonom ako ta osoba živi daleko od vas. Nemojte to činiti preko društevnih mreža ili e-maila.
3. Dajte do znanja da znate da je druga strana uzrujana
Budite jasni oko toga zbog čega vam je žao. Priznajte da je vaše nerazmišljanje dovelo do problema. Ako se trebate opravdati, učinite to samo kako biste pokazali da tu osobu niste imali namjeru povrijediti. Nemojte igrati na kartu sažaljenja kako biste se osjećali bolje ili dobili oprost.
4. Zatražite oprost
Kada zatražite oprost, neka druga strana zna da ćete učiniti sve kako opet ne biste napravili istu grešku. Ako prihvati ispriku, zahvalite i nastavite dalje.
5. Oprostite sebi
Ako vaša isprika ne bude prihvaćena, ništa više ne možete učiniti. Bez obzira na to hoće li druga osoba prihvatiti ili ne vašu ispriku, vi morate nastaviti dalje. Krivnja će vas izjedati, zato oprostite sami sebi.