Asteroid od 410 metara preti da udari u zemlju

Izazvao bi eksploziju 2.500 bojevih glava nuklearnih bombi

18.10.2013.

Ukrajinski astronomi otkrili su veliki asteroid koji bi mogao da udari u Zemlju 2032. godine, ali procenjuju da je rizik da se to dogodi mali, saopštili su danas stručnjaci, piše Srna a prenosi Blic.

Asteroid prečnika 410 metara, koji je dobio ime "2013 TV135", otkrila je prošlog vikenda krimska opservatorija na jugu Ukrajine, a danas su to otkriće potvrdili astronomi u Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji i Rusiji.

Asteroid je klasifikovan kao potencijalno opasan, što je opis koji se dodeljuje nebeskim telima koja svojom orbitom priđu na manje od 7,5 miliona kilometara od Zemljine orbite, prenela je agencija RIA "Novosti". Minimalna udaljenost između orbita ovog asteroida i Zemlje trenutno je procenjena na 1,7 miliona kilometara.

Šanse da se 26. avgusta 2032. godine dogodi sudar su jedan prema 63.000.

Astronomi će kasnije biti u mogućnosti da preciznije procene rizik od udara asteroida, a 2028. godine moći će da odrede i lokaciju udara na Zemlji, izjavio je Timur Krijačko iz krimske opservatorije.

"Ovo je veliki zadatak za našu svemirsku industriju", napisao je na "Tviteru" potpredsednik ruske vlade Dmitrij Rogozin.

Ukoliko bi ovaj asteroid udario u Zemlju, nastala bi eksplozija jednaka snazi 2.500 bojevih glava nuklearnih bombi.