Pandemija koronavirusom je uz globalnu zdravstvenu krizu donijela brojne druge izazove u segmente života i poslovanja. Pod tim se prvenstveno misli na snažan pritisak na ekonomiju koji je proizišao iz prve godine u kojem smo se suočili s pandemijom, popraćena strogim epidemiološkim mjerama, potrebe za zatvaranjem granica, lockdowna, pada turističkih aktivnosti i ograničavanje okupljanja diljem svijeta.
U takvim okolnostima, napredak tehnologije nam je omogućio da se lakše priviknemo na „novo normalno“, pa je kod mnogih tvrtki rad u uredu zamijenio rad od kuće, poslovne sastanke su zamijenili videopozivi i videokonferencije, obilaženje trgovina i shopping centara u jednom je trenutku je velikoj mjeri zamijenila internetska kupovina, a umjesto odlaska u barove i restorane ljudi su se više počeli družiti i jesti kod kuće. Pod utjecajem epidemioloških mjera, mnogi su se restorani fokusirali na kanale dostave kako bi amortizirali pad poslovanja zbog ograničenja i manjeg priljeva gostiju. To je potaknulo snažan rast tvrtki koji se bave transportom i dostavom hrane, a jedna od tih tvrtki je i Glovo.
„Pandemija je onemogućila normalno poslovanje restoranima diljem Europe i šire, pa je došlo do povećanog rasta potražnje za uslugama dostavnih servisa. Primjerice, prema podacima koje je objavila Statista, u Francuskoj je zabilježen rast dostave iz restorana od 24 posto u odnosu na razdoblje prije pandemije. Jednako tako, više od polovice ispitanika u Španjolskoj je izjavila da namjerava nastaviti koristiti servis dostave hrane i kada pandemija završi“, kažu nam u iz servisa Glovo.
Ubrzavanje procesa digitalizacije pod utjecajem krize
„Od početka pandemije pa sve do ljeta ove godine, dostave hrane u Hrvatskoj preko Glovo aplikacije porasla je za više od 500 posto u odnosu na vrijeme pretpandemijsko razdoblje. Iz kompanije poručuju da su očekivali rast, ali kažu i da je činjenica kako je pandemija doprinijela ovako visokim rezultatima. „Dodatno, dovela je do toga da osvijestimo kako naša platforma može učiniti mnogo više za društvo nego što smo prvotno mislili, pa se nekako prirodno dogodilo pomicanje fokusa prema dostavama osnovnih dobara, živežnih i svih drugih namirnica iz trgovina i supermarketa“, kažu iz kompanije.
Kriza je ubrzala digitalizaciju u drugim sektorima kojima je onemogućeno poslovanje u klasičnom fizičkom smislu, od lokalnih trgovina, kioska, supermarketa i drugih trgovina. Njihova integracija u naš model poslovanja jednostavno je provedena jer smo platformu od samog početka dizajnirali kao aplikaciju s više kategorija dostave. Prije 2020. godine, postojale su dvije dimenzije trgovine - fizička i e-commerce. U sljedeće tri godine, očekujemo da će q-commerce postati treća dimenzija, a q-commerce predstavlja promjenu u navikama potrošača koja će sve jače oslanjati na instant dostave.
Napredak tehnologije i nova dimenzija trgovine
„S takvom promjenom, potrošači više neće morati planirati svoj dan prema službama za dostavu kako bi preuzeli naručeno, a koje diktira dostavna služba. Praktično je i brzo, a korisnici više neće biti u situaciji da moraju planirati ili gomilati zalihe, jer im q-commerce omogućava kupnju točno onog što im treba i kada im treba“, zaključuju iz kompanije Glovo.
Ovakve trendove prati razvoj digitalnih tehnologija i usluga, poput razvoja 5G mreže koja omogućava brži protok informacija i komunikacija putem interneta bez latencija, ali i digitalne usluge poput mobilnih i beskontaktnih plaćanja. U kontekstu ekspanzije dostavnih servisa, to znači da je sve što vam je potrebno možete naručiti bilo gdje da se nalazite i u trenutku kada vam nešto zatreba, a u svakom trenutku znate vrijeme čekanja i termin dostave. Danas 5G mrežu, uz određenu tarifu, mogu koristiti A1 privatni i poslovni korisnici koji se nalaze na području pokrivenosti te imaju uređaj koji podržava 5G.
Sadržaj nastao u suradnji s partnerom A1 Hrvatska prema najvišim uredničkim standardima Net.hr-a