Kazališna predstava "Brodolomke" proglašena je najizvođenijom hrvatskom predstavom u jednoj godini u proteklih pet godina, a još veći uspjeh leži u tome što je to predstava jednoga nezavisnog kazališta. Dosad ju je pogledalo više od 30.000 ljudi.
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Predstava "Brodolomke" proizašla je iz kazališta Moruzgva, koje je s radom započelo 2007. godine, tada još pod nazivom Klub kulture, a njegova pokretačica i osnivačica priznata je glumica Ecija Ojdanić, koja je ujedno i jedna od glavnih zvijezda spomenute predstave.
Foto: Bojan Zibar
Uoči jubilarne, 100. izvedbe, koja će se održati 10. studenoga u kazalištu Vidra, razgovarali smo s Ecijom Ojdanić. Glumica je za Net.hr otkrila nekoliko zanimljivih detalja o nastanku predstave, ali i vlastitim pripremama za ulogu Dinke, koja se bori s ovisnošću o alkoholu.
Foto: Bojan Zibar
NET.HR: Predstavu "Brodolomke" pogledalo je više od 30.000 ljudi, a interes je i dalje velik. U čemu je tajna njezina uspjeha? Što je izdvaja od ostalih?
OJDANIĆ: Kad smo kretali u produkciju predstave “Brodolomke“, povukli smo puno riskantnih poteza koji su Svenu Šestaku i mojoj malenkosti, koproducentima predstave izazvale popriličnu glavobolju. Raspisivanje natječaja za dramski tekst, tj, kupovanje mačka u vreći, redateljeva želja da tekst bude samo polazišna točka... Ali upravo te odluke dovele su do toga da smo dobili aktualnu, dinamičnu predstavu koja je osvojila i publiku i kritiku. Ukratko, tko ne riskira, ne profitira.
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
NET.HR: U predstavi igrate ovisnicu o alkoholu. Kako ste se spremali za ulogu? Gdje ste pronašli temelj za izgradnju karaktera svojega lika Dinke?
OJDANIĆ: Bilo je trnovito, i pomalo terapeutski, moram priznati. Redatelj predstave Krešimir Dolenčić inzistirao je da prođemo proces glumačkih improvizacija. Naime, nakon sto je Ana Maras Harmander isporučila tekst, Krešimir Dolenčić je predložio da prođemo proces improvizacija. Tako smo našim likovima dali probleme i emocije koje su proizašli iz naših iskustava. Tako da je proces bio više terapeutski, nego traumatičan. Ali nam je i odgovornost za predstavu u cjelini bila veća. I tek kad je predstava bila gotova, uvidjela sam da sam u ulogu Dinke utkala neke odjeke iz svog odrastanja u patrijarhalnoj sredini.
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
NET.HR: Dinka je punašna žena, dok se Vi možete pohvaliti zavidnom figurom. Jeste li se morali udebljati za ulogu ili ste to postigli uz pomoć kazališnih rekvizita?
OJDANIĆ: Na svu sreću, dovoljno je prije izvedbe nanijeti "fat suit". I još bolje, skinuti ga na kraju predstave.
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
NET.HR: Uoči jubilarne 100. izvedbe "Brodolomki", možete li se prisjetiti svojega lika na početku i sada? Je li Dinka sve vrijeme ostala ista ili ste njezin karakter svakom sljedećom izvedbom nadogradili?
OJDANIĆ: Kako je predstava živ organizam koji se malčice mijenja iz predstave u predstavu, tako se i moja Dinka mijenjala. Ne u karakteru, već po nekim rečenicama. Neke fore koje baš nisu bile smiješne, ispale su, a neke koje su se dogodile spontano i prošle kod publike, postale su dio predstave. Ali od prve do ove stote, moja Dinka je jedna poetična duša koja je udajom za krivog čovjeka zapela u zatvorenom krugu hranjenja tuge i usamljenosti alkoholom i prejedanjem. Nalazimo je u trenutku kad shvaća da je pred ponorom. I odlučna je da uhvati konce svog života čvrsto u svoje ruke.