Recenzija albuma N.E.W.S. Blues Miroslava Evačića
Objasniti namjernicima pojavu Miroslava Evačića na domaćoj glazbenoj sceni znači izvlačiti glazbene mreže iz skrivenih korita najglibljih glibova rijeke Drave.
Povuci potegni, povuci potegni i tako redovima. I najlakše se poigrati oksimorončinom po kojem se radi možda o najmodernijem izvođaču domaće glazbene scene u datom trenu. Jer spajanje blueserskih tonova s korijenima podravske glazbene tradicije i dosluha fine modernije produkcije u njegovoj izvedbi izvedeno je silno suptilno i s mjerom. Minimalizam i jednostavnost opet polučuju maksimalne učinke.
Obzirom na njegovo desetljetno inzistiranje na crossingoveru čardaša, polke, bluesa, domaćeg etna kada nije štetno, Miro Evačić je vjerodostojan u svojoj tradicionalnosti, ali 'novost' novog albuma, kako to simpatično u naslovu sugerira, je doskakanje i moderna ritmika koja podsjeća na sličan postupak prije 15-ak godina kada su iz naftalina izvukli autentičnog starog bluesera RL Burnside, pridodali mu kompjuter beat i pustili da grmi. Rezultat je bio razjapljena čeljust od oduševljenja.
Kao i na kompilaciji
U našoj predeuropskoj Hrvatskoj svaki je izgled da će se njegov trag i dalje svoditi na respektiranje od strane kruga ljudi zainteresiranih za dokumentiranje hrvatskh etno izvođača, dok bi u nekoj paralelnoj, poštenijoj, matrixovskoj Hrvatskoj o ovome govorili zbog naslovnica najtiražnijih tjednika i zbog priloga u TV Dnevnicima. Jer bi urednici vodili računa o kakvim se sjajnim dosezima moderne pop kulture radi, obzirom da se najoriginalnije stvari u današnje doba izvlače upravo iz onih autohotnih zabačenih, ruralnih, provincijalnih dijelova daleko prije nego od strane meki bliskih trendovskih
Još uvijek sam uvjeren da Evačiću još jedino nedostaje sreće i neki njegov Ry Cooder ili Peter Gabriel koji bi svoje glazbene kozmopolitizme i multikulturalizme pečatirali ne novom Buena Vistom, Real Worldom ili WOMAD-om, već davanjem mjesta na pozornici. A Bregović bi bio sretan što kao reciklator narodnog zvučja ovih prostora može dijeliti prostor s Miroslavom Evačićem i njegovim podravskim blues birtijašima.
Ocjena: 9/10
403 Forbidden