(NE)OČEKIVANO: / Spotify je upravo otkrio da je heavy metal popularniji od popa

Image
Foto: Thinkstock

Iako svaki zadrti metalac zna da A - heavy metal je zakon, i B - drugi žanrovi mu nisu ni do koljena, uvijek je lijepo vidjeti konkretne podatke koji to dokazuju.

16.6.2015.
15:29
Thinkstock
VOYO logo

Spotify je nedavno objavio gomilu brojki koji detaljno pokazuju s kolikom točnom premoći metal vlada streamanim radio- valovima. Napravljena je studija koja je trebala odrediti koji žanr ima najodanije fanove.

"Da bi izmjerili lojalnost žanru, podijelili smo broj streamova koji je svaki tipični glazbenik imao s brojem slušatelja," rekli su u Spotifyu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nije pretjerano iznenađenje da je heavy metal apsolutni pobjednik. Od Portugala, preko Sjedinjenih Država, pa sve do (naravno) Norveške, metal je je uvijek među prvih deset, a najčešće i među prvih pet, žanrova s najodanijim slušateljstvom.

Heavy metal je i na globalnom prvom mjestu, s pop glazbom kao daleko drugom, dok su folk i hip-hop duboko ispod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spotify je bazirao rezultate po slušanosti tipičnih bendova za svaki žanr, a šampioni metala su bili: Metallica, Slayer, Judas Priest, Iron Maiden, Sepultura, Pantera, Cradle of Filth i Anthrax.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok fanove drugih žanrova najčešće privlače najnoviji glazbenici, metalski fandom se proteže kroz generacije. Nove članove se potiče da slušaju i cijene stare bendove te da grade kronološko znanje s time da ne zanemaruju najnoviju glazbu. Širi glazbeni vidici znače i veću prodaju.

Iako takav pristup nije isključivo vezan za metalce, oni ga se definitivno najvjernije drže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fanovi heavy metala širom svijeta još uvijek često kupuju fizičke nosače zvukova, majice kao i tiskane časopise i fanzine.

Unatoč tome, kao i činjenici da i danas, godinama nakon vrhunca heavy metala u '80-tim i '90-tim, postoje tisuće aktivnih metal bendova šira zajednica još uvijek ne prihvaća heavy metal kao umjetnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto toga članci koji opisuju žanr često kao da opisuju neko novootkriveno amazonsko pleme - "Vjerovali ili ne, fanovi heavy metala postoje još i danas, u 21. stoljeću, i prakticiraju svoje čudne običaje i plemenske rituale daleko od znatiželjnih očiju..."

Kao što podaci Spotifya pokazuju, heavy metal je globalan posao, a metalci su posvuda. Komercijalni mediji i glazbena industrija sami sebi škode kad ignoriraju veliku količinu predanih, međusobno povezanih fanova većina kojih ne oklijeva potrošiti nadprosječne količine novca na svoj bend, bilo kupujući fizičke albume i majice, bilo odlazeći na koncerte i festivale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo