Izgradivši svoju karijeru na eksploatiranju vlastitog filmofilstva Quentin Tarantino nas je navikao na polarizacije. Ili ga se slavi kao vrhunaravnog postmodernista do grla obrezlog u pulp i kič kulturu ili mu se osporava da svoju originalnost zasniva na 'posudi - potegni' principu.
Osim što vrhunski barata pojmovnikom pop kulture Tarantino je pismen autor koji silno dobro zna što mu se sviđa i što želi reći, što iskarikirati, što predimenzionirati, a što učiniti smiješnim.
Njemu, baš kao ni Spielbergu na sasvim drugoj strani filmske pismenosti, ne možete osporiti strast i zaigranost pri realiziranju svojih vizija i maštarija. I pritom će se poslužiti onom popularnom 'by any means necessary'.
Ne jednom je za isticao fasciniranost filmovima Sergia Leonea ili Corbuccija, spaghetti western mitologijom i svim popratnim motivima koji idu uz odnosni stil. Enio Morricone uključen.
Tako će njegov Django biti posveta spomenutom žanru kroz priču o odbjeglom robu (Jamie Foxx) koji sa svojim mentorom (Chris Waltz) luta plantažama Mississippija tražeći svoju ženu, koju je zatočio opaki robovlasnik (Leo Di Caprio).
Kao u mnogim njegovim filmovima, osveta je onaj motiv koji pokreće radnju i dozvoljava cijeloj paleti likova da proklamiraju svoju kulerštinu od scena do scene, bilo da se radilo o akciji ili verbalnim dosjetkama.
Uključujući Samuela L. Jacksona, ali i vađenja iz naftalina Dona Johnsona ili plavookog Franca Nera (referenca na Django Sergia Corbuccija iz 1966., s Francom Nerom), simbola jednih drugih vremena, Tarantino zadržava svoju prepoznatljivost, no dokazujući se istovremeno u vrlo sistematičnoj naraciji i izlaganjima klasičnim metafilmskim jezicima.
Ono što fascinira je sposobnost da tuđu triviju Tarantino eksploatira i preobrazi u sasv im novo ruho dajući gledateljima sasvim nove dimenzije i perspektive sagledavanja na žanrovski film. U ovom slučaju western.
Tarantinov Odbjegli Django je nešto između Inglorious Bastards, oba Kill Billa i Jackie Brown. Premda nije najbolji Tarantinov film zasigurno je jedan od glavnih Oscarovskih favorita i najboljih filmova godine.