PLJUŠTE LOŠE KRITIKE SRPSKOG FILMA O JASENOVCU: /

'Manipulativan je. Za neke put do nagrada ide preko Holokausta'

Image

'Još jedan znak za žaljenje je što za neke put do nagrada i ugleda - i, naizgled, učinkovite poruke protiv susjeda - ide preko Holokausta'

5.2.2021.
20:05
VOYO logo

U nizu loših recenzija, kritičar Los Angeles Timesa, Robert Abele, opisao je novi srbijanski film u režiji Predraga Antonijevića, "Dara iz Jasenovca" kao manipulitavan. "Tanak je furnir povijesne stvarnosti u odvažno nativističkom i manipulativnom srpskom filmu iz Drugog svjetskog rata 'Dara iz Jasenovca', lukavo napravljenoj drami logora istrebljenja o dječjoj pogibelji koja će testirati strpljenje čak i najrigoroznijih učenika kulturnih predodžbi genocida", piše Abele.

Abele piše da je "fašistička Hrvatska" pod "ustaškom vladom pogonjenom terorom" doista bila "košmarni marionetski režim sila Osovine" te da je njezin masivni jasenovački kompleks logora bio "još jedan pakao na Zemlji za Židove". Međutim, ističe da Antonijevićev "ep o barbarstvu i sentimentalnosti" želi naglasiti da je bio pravi fokus uništavanje etničkih Srba i da su djeca dobila svoj vlastiti kamp.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da barem ne zaudara na skupljanje bodova u dugotrajnoj regionalnoj svađi", piše Abele te navodi scenu u kojoj hrvatski domaćin pokazuje logor gostujućem nacistu iz Njemačke. "Kada se nacist nakostriješi zbog sadističkog postupanja Hrvata prema srpskim zatvorenicima, onda znate da ste na teritoriju agende", objašnjava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
FILMOVI O SREBRENICI I JASENOVCU: /

Jesu li se društva počela suočavati s mračnim stranama prošlosti? Nažalost ne, događa se nešto drugo...

Image
FILMOVI O SREBRENICI I JASENOVCU: /

Jesu li se društva počela suočavati s mračnim stranama prošlosti? Nažalost ne, događa se nešto drugo...

Element fantazije

Budući da je riječ o vjernim portretima, tvrdi da gledatelju nije teško suosjećati se s Darom i drugim zatvorenicima logora prema kojima se okrutno postupalo, međutim, nije mu jasno kako išta od toga u filmu doprinosi boljem razumijevanju tog nesretnog povijesnog perioda.

"Posebno je neugodno Antonijevićevo korištenje elementa fantazije za svaku smrt - likovi koji izlaze iz zasljepljujuće, snježne bjeline kako bi ušli u teretni vagon gdje sjede s drugima. Onda ga koristi kao sredstvo napetosti, pa poželite baciti nešto", piše Abele.

Ističe da je vjerojatno najciničnije od svega što je "Dara iz Jasenovca" ovogodšnji kandidat Srbije za nagradu Oscar. "Još jedan znak za žaljenje je što za neke put do nagrada i ugleda - i, naizgled, učinkovite poruke protiv susjeda - ide preko Holokausta", zaključuje Abele.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo