arti-201102020055006Sporna reklama prikazuje ženu koja pleše na ritam bubnjeva, kažiprstom pokazujući na unutarnji dio svoje podlaktice, aludirajući na ubrizgavanje i injekciju, nakon čega se izvija po podu jasno pokazujući fizičke manifestacije svoje 'ovisnosti', dok ženski glas lagano šapuće: Ja sam tvoja ovisnost. Ja sam Belle D'Opium. Novi parfem Yves Saint Laurenta'.
Zabrinuti gledatelji nazivali su televizijske postaje i tužili se kako je reklama neodgovorna i uvredljiva jer žena na njoj simulira konzumaciju droga. Braneći reklamu, Yves Saint Laurent izjavio je kako nisu imali namjeru upotrijebiti ikonografiju droga, a čak su proveli i istraživanje koje je pokazalo da gledatelji uglavnom ne interpretiraju reklamu na uvredljiv način, pa u istoj vide zdravu i energičnu ženu koja izražava svoju seksualnost.
Koreograf reklame Akram Khan osmislio je pokrete koji trebaju predstavljati 'krug života, protok energije u Bellinom tijelu i osjećaj da život nastaje iz zemlje', no umjesto toga pokreti su, posebno onaj u kojem žena kažiprstom pokazuje na unutarnji dio svoje podlaktice, protumačeni kao simuliranje ubrizgavanja opijata, a to što se žena iz reklame pojavljuje u nekoliko manjih, brzih i dinamičnih kretnji prije nego padne na pod protumačeno je kao aludiranje na fizičku manifestaciju konzumiranja opijata.
Agencija za oglašivačke standarde zaključila je kako je reklama posve neprimjerena, te je zabranila prikazivanje iste na televizijama.
Vezani članci:
arti-201102020055006 arti-201101150219006 arti-201101040420006 arti-201101030207006