Producent filma je Michael Bay, izvršni producenti su David Valdes, Chris Bender i J. C. Spink. Scenarij su napisali Alfred Gough, Milas Millar i Marti Noxon prema bestselleru Pittacusa Lorea.
Ja sam broj četiri je napeti triler o nevjerojatnom mladiću Johnu Smithu (Alex Pettyfer), bjeguncu pred nemilosrdnim neprijateljima koji su ga odlučili uništiti. Mijenjajući identitet i seleći se iz grada u grad sa svojim zaštitnikom Henrijem (Timothy Olyphant), John je klinac bez prošlosti. U malom gradu u Ohiu, kojeg sada naziva svojim domom, Johnu se događaju stvari koje će mu promijeniti život – doživljava prvu ljubav (Dianna Agron), dobiva nadnaravni dar i povezuje se s drugima kojima je dodijeljena ista nevjerojatna sudbina.
Ja sam broj četiri je filmski doživljaj prepun akcije, s pričom smještenom u okruženje srednje škole, čiji su likovi uvučeni u smrtonosnu potjeru. Klasični dramatski elementi koncipirani su tako da uvuku publiku u napetu radnju od prve do posljednje scene. Glavni lik, John Smith, suočen je sa spoznajom da su ono što je on oduvijek mislio o sebi i ono što on doista jest dva dijametralno različita pojma, i mora donijeti odluku želi li ili ne prihvatiti svoju sudbinu – i žrtve koje ona nosi sa sobom.
Producent Michael Bay objašnjava: „ Sudbina Broja četiri će ga sustići, želio on to ili ne. To izvorište dramatike cijeloga filma. Taj tinejdžer konačno pronalazi ono što je cijeloga života tražio, ali to ne može imati prije nego li spasi svijet.“
Istovremeno, John je tipičan tinejdžer koji svog zaštitnika Henrija izluđuje na svakom koraku, ne shvaćajući u potpunosti posljedice svojih djela. To je prava životna drama u kojoj su ulozi vrlo visoki. Napetost koja proizlazi iz tog lika određuje održava napetost cijelog filma. Redatelj D. J. Caruso pojašnjava: „Što je publici više stalo do nekog lika, kada se taj lik nađe u pogibeljnoj situaciji, ta će se situacija činiti još opasnijom i zastrašujućom upravo zbog povezanosti publike s tim likom“.
Caruso napominje kako je bio suočen s velikim izazovom jer je u filmu želio dobiti kombinaciju realne životne drame koju proživljavaju likovi s njihovim nadnaravnim sposobnostima, a istovremeno držati radnju utemeljenu u stvarnosti