KAKO TO? / Svi oko njih zarazili se koronom, ali oni nisu nikada imali pozitivan test: Znanstvenici napokon objasnili zašto

Foto: Shutterstock

11.11.2021.
Shutterstock

Svi znaju za slučajeve u kojima su se svi iz kućanstva zarazili koronom - osim jedne osobe koja je imala negativan test.

Nova studija znanstvenika došla je do objašnjenja da dio ljudi doživi "abortivnu infekciju" u kojoj virus ulazi u tijelo, ali ga T-stanice imunosnog sustava čiste u najranijoj fazi, što znači da PCR i testovi na antitijela bilježe negativan rezultat, piše Guardian.

U taj se scenarij može 'ugurati' oko 15 posto britanskih zdravstvenih radnika koji su praćeni tijekom prvog vala pandemije u Londonu. To istraživanje bi moglo otvoriti put prema novoj generaciji cjepiva koja bi "gađala" odgovor T-stanica, a pretpostavlja se da bi one mogle osigurati duži imunitet od bolesti.

STRAŠNE BROJKE /

Imamo čak 66 preminulih! Zabilježeno 6987 novih slučajeva zaraze, a na respiratoru je 257 oboljelih

STRAŠNE BROJKE /

Zabilježen porast broja T-stanica

Imunolog s londonskog University College i voditelj istraživanja Leo Swadling napisao je da svi mi znamo ljude koji su bili izloženi virusu, ali nisu inficirani. "Ono što nismo znali jesu li oni uspjeli potpuno izbjeći virus ili su se prirodno očistili virusa prije nego je bio zabilježen na testu", napisao je Swadling.

U studiji su pratili znakove infekcije i odgovor imuniteta kod zdravstvenih radnika u prvom valu. Unatoč velikom riziku, njih 58 nije niti u jednom trenutku imalo pozitivan test na covid-19. Međutim, uzorci krvi uzeti od ovih ljudi pokazali su da su imali porast broja T-stanica koje su reagirale na covid-19, u usporedbi s uzorcima koje su uzeli prije nego što je pandemija zavladala i u usporedbi s ljudima koji uopće nisu bili izloženi virusu.

Istraživanje sugerira da je skupina ljudi već imala memorijske T-stanice od prethodnih infekcija drugim sezonskim virusima koji su uzrokovali obične prehlade, što ih je zaštitilo od covida-19. "Ove već postojeće T-stanice mogu prepoznati SARS-CoV-2", rekao je Swadling.