Senzacija iz Hrvatske: Virus iz pileta može liječiti karcinome!

Davne 1999. godine prof. Hrvoje Mazija s Veterinarskog fakulteta u Zagrebu je iz pluća uginulih pilića izolirao novi virus.

29.3.2013.

Prof. Maziji su se u radu pridružili dr. Siniša Ivanković s Instituta "Ruđer Bošković", prim.dr. Dinko Čović, koji je donedavno radio na Klinici za tumore i prof.dr. Mladen Merčep, liječnik koji sad radi u Švicarskoj. U ovom trenutku, kažu, trebalo bi im samo dva tjedna da razviju cjepivo protiv tumora, pišu 24sata.

Virus koji je Mazija izolirao nazvan je ZG1999HDS – ZG kao Zagreb gdje je izoliran, 1999 kao godina kad je izoliran i HDS kao prva slova imena Hrvoje, Dinko i Siniša. No prije tog službenog imena imao je i jedno neslužbeno - Frka. Nazvali su ga tako jer je u znanstvenim krugovima dignuo neviđeno uzbuđenje i neki su u početku pokušali osporiti otkriće stručnjaka. No virus je sada patentiran i zaštićen i ne smije ga koristiti nitko osim našeg znanstvenog tima. Riječ je o virusu iz soja Newcastle (NDV) koji napada domaću perad i pernatu divljač. Među njima napravi pomor. Prelazi i na čovjeka, ali jedina posljedica u tom slučaju može biti blaga prehlada.

Virus uništio stanice tumora u 72 sata!

Naši znanstvenici virus su ubrizgali miševima koji su imali tumore debelog crijeva i dojke i ostali iznenađeni rezultatima – virus je u samo 72 sata uništio sve tumorske stanice!

Sljedeće godine znanstveni tim je modificirao virus prilagođavajući ga tako da bude što učinkovitiji. "Normalne, zdrave stanice virus gotovo uopće ne oštećuje, a napada isključivo tumorske, koje poznaje po njihovim receptorima", objašnjavaju prof. Mazija i dr. sc. Ivanković.

Genetski inženjering virusa

Virus i konvencionalne terapije poput zračenja i kemoterapije imaju sinergijski učinak s virusom, odnosno, pojačavaju njihovo djelovanje u međusobnoj kombinaciji. Virusi poput ZG1999HDS imaju mogućnost spojiti se s određenim stanicama u organizmu, na primjer, limfocitima, koji potpuno zaštite virus i neoštećenog ga odvedu do tumorske stanice gdje onda virus pokazuje svoje korisno djelovanje. To se zove genetski inženjering virusa.

Velika je želja ovog znanstvenog tima da finalni proizvod, cjepivo ili lijekovi protiv raka, jednog dana izađu upravo iz Hrvatske. No nastave li nadležni i dalje okretati glavu od ovog revolucionarnog otkrića, što čine već dulje vrijeme, bit će prisiljeni prodati svoj patent nekom inozemnom centru za klinička istraživanja. Ne zbog novca, kažu, nego zbog svega što ovo otkriće može značiti u znanosti.