RUSIJA VS. SAD U SVEMIRU: / Rusi objavili da uspostavljaju koloniju na Mjesecu, par sati nakon što je NASA objavila svoje velike planove

Foto: Ilustracija: Getty

Roscosmos, ruska svemirska agencija, objavila je da će do 2040. napraviti svemirsku koloniju na Mjesecu

2.12.2018.
Ilustracija: Getty

Nedugo nakon što je NASA objavila kako planira vratiti ljude na Mjesec koristeći privatne tvrtke, ruska agencija rekla je kako će na Mjesecu uspostaviti koloniju. Projekt će se odvijati u tri faze, ističu. Prva je lansiranje orbitalne postaje, druga je slanje ljudi te na koncu izgradnja stalne baze.

Svjesni su ograničenih resursa

Na zajedničkom sastanku znanstveno-tehničkog vijeća Roskosmosa te svemirskog razreda ruske Akademije znanosti, glasnogovornik je čak istaknuo i "regije s pogodnim uvjetima" za izgradnju baza. "Svjesni smo naših ograničenih resursa. Geopolitička situacija nije takva da nam se nude"rekao je direktor Roscosmosa Dimitrij Rogozin, prenosi Daily Mail.

'Ovo je vrlo ozbiljno pitanje'

Dužnosnici ističu kako je cilj lunarnih programa osigurati da su nacionalni interesi u svemiru ispunjeni. "Istraživanje Mjeseca je vrlo važna agenda našeg Svemirskog vijeća. Ovo je pitanje vrlo ozbiljno", rekao je predsjednik Ruske akademije znanosti, Alexander Sergeyev.

"Imamo ograničene resurse. Geopolitička situacija ne pridonosi privlačenju tih sredstava. Nemoguće je riješiti probleme na Zemlji dok ne znamo kuda ćemo se kretati u budućnosti", rekao je Rogozin.

NASA planira rudariti na Mjesecu

NASA je prije nekoliko dana objavila da se želi vratiti na Mjesec - i tako i ostati. Agencija plainra surađivati s devet privatnih tvrtki - od malih startupova poput do giganta poput Lockheed Martina, kako bi razvili robotske sisteme koji bi rudarili prirodne resurse na Mjesecu.