Space X, američka tvrtka koja se bavi istraživanjem svemira, planira u drugoj polovici 2016. spustiti daljinski upravljan rover na Mjesec. Između ostalog, rover će nositi i limenku Pocari Sweat pića, koju će ostaviti u blizini divovskog kratera Bürg.

Cilj reklame je da sadašnje dijete jednoga dana postane astronaut i popije to piće.

Pripremite se za doba lunarnog oglašavanja. Velebni pothvat Pocari Sweata najvjerojatnije je početak novoga trenda, a ne anomalija.

Astrobotic, američka firma koja dizajnira rover koji će ostaviti limenku na Mjesecu očekuje još novca od oglašavanja. Iako smatraju da taj novac neće biti glavna osnova financiranja privatnih svemirskih letova, otvoreni su pružanju "brojnih mogućnosti za marketing na Mjesecu od korporativnih sponzorstava, obrazovnih i inspirativnih marketinških mogućnosti."

Sve što morate znati o dolasku ere lunarnog marketinga

1. Reklamiranje na Mjesecu jeftinije je nego što mislite

Točna cijena mjesečeve reklame za Pocari Sweat je tajna. Astrobotic je neće otkriti.

Ali njihove standardne cijene su javne. Naplaćuju 1.2 milijuna dolara po kili tereta. Otsuka, firma vlasnik Pocari Sweata sigurno je platila više za oglas. Morali su unajmiti i singapursku firmu Astroscale da dizajnira posebnu limenku koja će izdržati svemirsko putovanje.

Ali teško da će ukupni troškovi reklame doseći 8 milijuna dolara, koliko košta minuta oglašavanja na Super Bowlu.

2. Ovoj limenci Pocari Sweata nedostaje ključni sastojak

A to je mjesečeva voda.

Pocari Sweat koji ide na Mjesec neće biti u tekućem stanju, već u prahu. Kako bi se ispunio cilj Pocari Sweata, da budući astronaut popije sadržaj limenke, znanstvenici prvo trebaju smisliti kako izvući kisik s površine Mjeseca te ga spojiti s vodikom kako bi stvorili vodu (NASA tvrdi da je to 'osnovna kemija' i nada se to pokušati do 2018.).

Ova posebno dizajnirana limenka Pocari Sweata služiti će i kao vremenska kapsula. Sadržati će titanijske pločice s porukama azijske djece i drugh ljudi koji će poslati željene poruke svojim smartphonima.

3. Ova misija na Mjesec uključuje i pop pjesmu koju je producirali misteriozni zubari

Pjesma izrazito popularne J-Pop grupe GReeeeN biti će u limenci. Članovi grupe iz Fukushime tvrde da su svi zubari ta da kriju svoja lica i identitete kako slava ne bi naškodila njihovim zubarskim karijerama.

4. Lunarno oglašavanje neće nestati

Reklamiranje u svemiru nije ništa novo. Još 1997. izraelska mliječna kompanija snimila je reklamu za mlijeko u ruskoj svemirskoj postaji Mir; 2001. američka firma Pizza Hut dostavila je vakuumirane pizze na Međunarodnu svemirsku postaju.

Ali privatni svemirski istraživači, kao što je i Space X, još su manje izbirljivi kada je riječ o financiranju svojih putovanja reklamama nego što su to vladine kompanije. Astroscale je nazvao reklamnu kampanju za Pocari Sweat "početnom točkom novog svemirskog doba kada će sve više privatnih kompanija biti umiješano u svemirske misije."

5. Uopće nije sigurno da će Pocari Sweat biti jedini proizvod reklamiran sljedeće godine na površini Mjeseca

Astrobotic želi još oglašivača za svoje putovanje slijedeće godine i očekuje još sponzorstava. Tvrtke koje si ne mogu priuštiti da im rover nježno spušta proizvode na površinu Mjeseca imaju drugu mogućnost: manje precizan manevar po imenu "translunarno ubacivanje" jednostavno lansira objekt iz zemljine orbite prema Mjesecu. Početna cijena je 99.000 dolara.