Postanite lovac na planete iz vlastitog doma!

Debra Fischer, profesorica astronomije na Yaleu, pokrenula je projekt Planet Hunters, u sklopu kojeg obični ljudi, koji nemaju službenu naobrazbu, pomažu u pronalasku novih planeta.

15.4.2011.

Teleskop Kepler američke svemirske agencije NASA-e, koji se nalazi u Zemljinoj orbiti, traga za planetima u orbitama drugih zvijezda. U svega dvije godine od početka njegove misije, potraga za planetima je revolucionirana – Kepler je pronašao 1.200 objekata koji bi mogli biti zvijezde.

U samo nekoliko mjeseci od pokretanja stranice Planethunters.org, na kojoj se odvija projekt Planet Hunters, otkriveno je čak 50 planeta. Ova otkrića proslijeđena su u sjedište NASA-e kako bi se provjerila njihova vjerodostojnost, piše Time.

Sudjelovanje u ovom projektu ne zahtijeva nikakvu posebnu naobrazbu, a iako na samoj stranici svi koji žele mogu pročitati i naučiti zanimljive pojedinosti o svemiru, ne moraju to učiniti kako bi sudjelovali. Dovoljno je, naime, proučiti upute o tome što trebate raditi kako biste pomogli u otkrivanju novih planeta i možete početi.

"Neki se na stranici zadržavaju kratko, a neki zaista zapnu i aktivno sudjeluju u projektu", kaže Fischer.

'Mudrost masa na djelu!'

"Ovaj projekt je prava mudrost masa na djelu" kaže Meg Schwamb sa Sveučilišta Yale.

Znanstvenici koji rade na projektu s oduševljenjem su prihvatili ovu ideju, te ističu kako cijene doprinos ljudi koji nemaju formalnu naobrazbu jer je svaka pomoć dobrodošla.

"Ni najmanje me ne iznenađuje da uspiju pronaći planete koji su nama promakli. Naša postaja radi odličan posao, no kompjutori nisu savršeni i pomoć ljudskog oka uvijek je dobrodošla", kaže Natalie Batalha iz znanstvenog tima misije Kepler.

Dodaje i kako je najljepše u čitavom projektu to što im pomažu mnoga djeca kojima je na taj način dostupno iskustvo otkrivanja nečega što nitko nikada prije njih nije vidio.

"To je prekrasno. Kada nekome od te djece kažete da su zauvijek promijenili kartu svemira, mnogi od njih zaljubit će se u znanost i ostati joj privrženi ostatak života", zaključuje Batalha.

Vezani članci:

arti-201001100479006 arti-201102030123006 arti-201104110323006 arti-201011190215006 arti-201006130243006