NE GLEDAJTE GORE / Asteroid duplo veći od Zagrebačke katedrale leti prema Zemlji: NASA objavila kolike su šanse da nas pogodi

Foto: Shutterstock

NASA je objavila kako se veliki asteroid približava Zemlji, no kako bi ipak trebao proletjeti pokraj nje te ne bi trebao mijenjati putanju

24.1.2022.
Shutterstock

Poput prizora iz kakvog apokaliptičnog filma odjeknula je vijest iz NASA-e da se veliki asteroid kreće prema Zemlji i da bi joj se trebao približiti za nekoliko dana.

NASA je ugledala veliki asteroid te su znanstvenici posumnjali da se radi o "objektu blizu Zemlje", piše The Sun.

Ime mu je Asteroid 2017 XC62 i NASA misli da je širok do 189 metara, što je dvostruko više od visine Kipa slobode ili Zagrebačke katedrale.

Srećom, nije sudnji dan

Divovski asteroid bi u ponedjeljak trebao proletjeti pored Zemlje brzinom od 15.200 kilometara na sat.

Srećom, postoji i dobra vijest, a to je da se očekuje da će ostati na udaljenosti od sedam milijuna kilometara. Za usporedbu, Mjesec je na oko 384.470 kilometara od nas.

Asteroid može izgledati kao da je prilično udaljen od Zemlje, ali je zapravo blizu u smislu prostora.

NASA sve što prolazi u blizini Zemljine orbite smatra objektom blizu Zemlje (NEO). Znanstvenici prate tisuće NEO-ova kako bi otkrili jesu li na putu sudara s našim planetom.

Svemirske organizacije smatraju da je svaki svemirski objekt koji se brzo kreće unutar sedam milijuna kilometara "potencijalno opasan", jer samo jedna mala promjena putanje mogla bi značiti katastrofu za Zemlju.

Ipak, ne očekuje se da će asteroid 2017 XC62 skrenuti s puta.

'ODMETNUTI' SVJETOVI /

Otkriveno 'groblje izgubljenih duša na rubu naše galaksije: 'Lebde u tami poput brodova duhova u noći'

'ODMETNUTI' SVJETOVI /

Ima li NASA plan u slučaju udara?

Neki stručnjaci su zabrinuti da Zemlja još nije spremna obraniti se od potencijalno smrtonosnih asteroida.

Izvršni direktor SpaceXa Elon Musk jednom je izazvao zabrinutost ustvrdivši kako će "veliki asteroid kad-tad pogoditi Zemlju i da trenutno nemamo nikakvu obranu."

No, NASA ipak istražuje neke obrambene metode. Nedavno su pokrenuli misiju Double Asteroid Redirection Test (DART).

"DART je prva misija posvećena istraživanju i demonstriranju jedne metode skretanja asteroida promjenom njihova gibanja u svemiru kinetičkim udarom", priopćili su iz NASA-e.

Letjelica DART trebala bi se u rujnu zabiti u mali asteroid zvan Dimorphos s ciljem da ga pomakne s putanje.

Vijest o asteroidu koji se približava zemlji mnoge je podsjetila na film "Don't Look Up" u kojem znanstvenici pokušavaju upozoriti svijet na opasnost iz svemira, a koji je spomenuo i premijer Andrej Plenković.