MALO RJEŠENJE VELIKOG PROBLEMA: / Evo tko bi mogao očistiti planetu od plastičnog otpada

Foto: izvor: Stanford University

Na pomolu je moguće rješenje za jedan od najvećih ekoloških problema današnjice - plastični otpad koji strahovito zagađuje okoliš i guši naš planet.

1.10.2015.
izvor: Stanford University

A rješenje ovog velikog problema, ako se istraživanje američkih i kineskih znanstvenika pokaže točnim, sasvim je malo, poput crva. Točnije - to su upravo sami crvi!

Preživljavaju hraneći se stiroporom

Naime, tim znanstvenika s kalifornijskog sveučilišta Stanford te Kineskog sveučilišta došao je do otkrića da crvi brašnari (poznati i kao mlinski crvi, koje mnogi uzgajaju kao hranu za kućne ljubimce poput ptica i riba, ali i kao mamce za ribe) mogu preživjeti hraneći se stiroporom i ostalim vrstama polistirena.

U zajedničkoj studiji utvrđeno je kako mikroorganizmi u crijevima većine crva brašnara razgrađuju stiropor, pri čemu se stvara ugljikov dioksid i razgradivi otpad koji se može koristiti za gnojidbu usjeva.

OTROVI U VAŠEM DOMU: /

Upoznajte tipove plastike, to vam može spasiti život

OTROVI U VAŠEM DOMU: /

Upoznajte tipove plastike, to vam može spasiti život

Plastiku pretvaraju u biorazgradivi otpad

Znanstvenici su u laboratorijskim uvjetima utvrdili kako je stotinu crva pojelo između 34 i 39 miligrama stiropora dnevno. U crvima se plastika pretvara u ugljični dioksid i u roku od 24 sata izlučuje u obliku biorazgradivih ostataka nalik zečjem izmetu.

Ako se pokaže da doista jest tako, revolucionaran u ovom otkriću bit će dokaz da je stiropor, koji se dosad smatrao nerazgradivim, ipak moguće razgraditi.

"Naša otkrića otvaraju nova vrata rješavanju globalnog problema plastičnog onečišćenja," kaže Wei-Min Wu, koautor dviju studija na ovu temu i viši znanstveni inženjer na sveučilištu Stanford.

Wu je dodao kako su crvi koji su bili hranjeni samo stiroporom bili podjednako zdravi kao i oni koji se hrane na uobičajen način.

Brašnasti moljac razgrađuje polietilen

Ova otkrića nadovezuju se na ranije istraživanje koje je pokazalo da mikroorganizmi u crijevima bakrenastih iliti brašnastih moljaca mogu razgraditi polietilen, plastiku koja se najčešće koristi za izradu vreća za smeće.

Nadalje, namjera je znanstvenika da prouče mogućnost razgradnje i drugih vrsta plastike u crijevima crva i drugih insekata, primjerice polipropilena koji se koristi u tekstilnoj i automobilskoj industriji.

O kakvim razmjerima zagađenja je inače riječ, govori i podatak da samo Amerikanci godišnje bace u smeće oko 2,5 milijarde plastičnih čaša, što je tek dio od ukupno 33 milijuna tona plastike koja se baci svake godine. Manje od 10 posto te količine biva reciklirano, dok ostatak završi u okolišu, ponajviše u morima i rijekama.